Anderson Luis de Souza, Deco, el director esportiu del FC Barcelona, ha estat un dels grans protagonistes de la 2a jornada de l'Sports Tomorrow Congress, el congrés organitzat pel club blaugrana en el Mobile World Congress 2024. Deco ha participat en la sessió "El futur del mercat de traspassos de jugadors", en el qual ha reflexionat sobre la importància de la tecnologia a l'hora de decidir els fitxatges per a un equip d'elit, en què un error pot ser letal.
Deco ha explicat que en el dia d'avui, a través de l'anàlisi de dades, es pot saber pràcticament tot sobre un futbolista, les seves característiques com a jugador, el rendiment que pot aportar en cada faceta del joc..., encara que hi ha un aspecte que encara no es pot desxifrar amb la tecnologia, la psicologia del futbolista. "El repte és saber com s'adaptarà un jugador mentalment a l'equip, és un tema que encara la tecnologia no ens pot oferir", ha admès el director esportiu blaugrana.
Deco: "El més complicat és saber com afrontarà la pressió el jugador"
Deco és conscient que el mercat de fitxatges ha evolucionat moltíssim en els últims anys, tot i que encara queden molts passos a donar. "En el dia d'avui, existeixen moltes plataformes que t'ajuden, encara que no s'ha d'oblidar que el futbol no és un esport individual, la qual cosa ho complica tot," ha declarat. "La tecnologia actual t'ajuda molt, encara que el complicat és saber com s'adaptarà el jugador a l'equip, com afrontarà la pressió i s'adaptarà a la cultura del club".
D'altra banda, Deco ha estat qüestionat sobre el seu treball de director esportiu i el camí que ha de seguir qualsevol jove que somia emular-lo en un futur. "El més important és tenir passió pel futbol, anar als estadis. Això és el fonamental. Després ja seria el moment de fer un dels molts cursos que fa la FIFA, la Federació Espanyola o altres organitzacions".
Laporta destaca la importància de la tecnologia
Després de Deco, ha estat el torn de Joan Laporta, que ha tancat el congrés davant de la presència de John Hoffman, organitzador del Mobile World Congress. "La tecnologia depèn de com la utilitzem. L'ètic és reforçar-la per a la nostra indústria. A través del nostre 'hub', invertim en talent i invertir en el futur", ha declarat Joan Laporta.
"En un entorn digital canviant, la nostra capacitat d'aprendre i adaptar-nos les noves tecnologies determinarà la capacitat del club per innovar. La tecnologia és al capdavant per ajudar-nos a optimitzar el rendiment i el benestar, i personalitzar l'experiència del fan per apropar-lo a l'acció", ha conclòs el president blaugrana.