El GP de la Xina començava prometent grans alegries per als tifosi amb la victòria de Lewis Hamilton en la carrera esprint, però el cap de setmana avançava amb Ferrari desinflant-se per, finalment, acabar amb desfeta absoluta. Charles Leclerc i Hamilton acabaven 5è i 6è, respectivament, una cursa discreta dels homes de vermell, però el que ja eren dos resultats fluixos s'han acabat convertint en dos zeros per a l'equip de Maranello.

Leclerc i Hamilton han acabat sent desqualificats, juntament amb Pierre Gasly, per incomplir la normativa mínima exigida per la FIA a final de carrera. En el cas del monegasc i del francès d'Alpine, per pesar el seu monoplaça 799 quilos, un menys dels 800, que és el mínim exigit. En el cas de l'heptacampió britànic, ha estat desqualificat per desgast excessiu del plank del seu SF-25. Concretament, la planxa de fusta del terra dels Fórmula 1 ha de mesurar un mínim de 9 mil·límetres de gruix, mentre que la del cotxe de Hamilton només feia 8,6 mil·límetres a la conclusió de la cursa d'aquest diumenge.

La FIA és totalment inflexible davant els incompliments

Tot i que Gasly no havia finalitzat en la zona de punts (11è), els Ferrari s'enduien de la Xina un important botí (10 i 8 punts, respectivament). Tant és així, que aquesta suma és superior als 17 punts que els tenen en 5è lloc al Mundial de Constructors. Tot i ser només la segona cita del calendari, no deixa de ser un cop molt dur per a Ferrari, que veu com, per darrere, Williams l'iguala punts (17), Haas se situa a només 3 (14) i Aston Martin es posa a 7 (10).

Evidentment, la lluita de l'escuderia italiana no és aquesta, però val a dir que, després d'un debut per a oblidar a Austràlia, Ferrari ja té a McLaren a 61 punts (78), Mercedes a 40 (57) i Red Bull a 19 (36). Sens dubte, un panorama desolador a hores d'ara de sabuda que es vaticina una temporada molt igualada entre les quatre escuderies grans.

Tots tres casos, tot i tractar-se de motius diferents, violen la normativa per valors ínfims, però la FIA sempre es mostra inflexible davant els incompliments, ja que es tracten de criteris de blanc o negre.

Hamilton reviu el malson del 'plank'

En el cas dels dos homes de Ferrari, han reviscut el malson d'Austin 2023, quan l'SF-23 de Leclerc i el Mercedes W-14 de Hamilton també van incomplir la normativa del plank i, per tant, van quedar desqualificats. Aleshores, a Leclerc li va costar la quarta plaça al Mundial de Pilots a final de temporada, ja que va empatar a 206 punts amb Fernando Alonso, però va ser l'asturià qui va conservar la posició.

Tot i que queda molta temporada, aquest diumenge no és només un punt el que perden els homes de Maranello, sinó que són 10 i 8, respectivament, que a la llarga significaran un món. Mentrestant, per darrere, qui celebra la desqualificació tant de Hamilton, com de Leclerc, com de Gasly és Carlos Sainz, que tot i viure un infern amb la degradació del seu Williams durant aquest cap de setmana, ha aconseguit esgarrapar el seu primer punt des que vesteix de blau.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!