Juli Guiu, vicepresident de l'Àrea de Màrqueting del Barça, ha presentat la seva renúncia irrevocable aquest dijous, una petició que ha estat acceptada per Joan Laporta. "El FC Barcelona informa que Juli Guiu ha presentat la seva renúncia irrevocable com a vicepresident de l'Àrea de Màrqueting per motius personals. El Club vol agrair a Juli Guiu els serveis i la dedicació a la institució des de la seva incorporació a la Junta Directiva el 2021, en la qual ha estat peça fonamental en els acords amb els grans partners del FC Barcelona dels últims anys", ha informat el Barça a través d'un comunicat.
Juli Guiu, director del festival de Cap Roig i president de Grup Clipper's, va ser una de les persones clau per aconseguir l'acord de patrocini amb Spotify per al naming del Camp Nou. A més, va ser un dels grans impulsors que grans estrelles de la música mundial, com Rosalía o The Rolling Stones, lluïssin els seus logos a la samarreta del Barça en Clàssics contra el Reial Madrid, accions que van tenir un gran impacte internacional.
Discrepàncies en les negociacions amb Nike
Malgrat que oficialment Juli Guiu abandona el vaixell blaugrana per motius personals i professionals, el cert és que la seva sortida del club es deu a les discrepàncies que van sorgir amb Joan Laporta en les dures negociacions per renovar el contracte amb Nike com a marca de la roba esportiva del Barça.
L'entrada en la negociació de Darren Dein, la qual cosa li va suposar una suculenta comissió, no va ser del grat de Juli Guiu, que es va començar a distanciar de Joan Laporta i del projecte, fins a la decisió irrevocable d'aquest dijous.
Ha esperat a tancar les inscripcions de Dani Olmo i Pau Víctor
Juli Guiu tenia presa la decisió des de fa uns dies, encara que ha decidit esperar que conclogués tota la polèmica per les inscripcions de Dani Olmo i Pau Víctor, per evitar malentesos que poguessin vincular la seva sortida amb la disputa amb la RFEF i LaLiga per poder tancar les dues inscripcions.
Ara falta per veure quin moviment duu a terme Joan Laporta per cobrir una vacant de vital importància, ja que la recerca d'espònsors de gran nivell és imprescindible en un club del nivell del Barça, i més amb la delicada situació econòmica de l'entitat blaugrana. El Barça té obertes diverses negociacions en aquest sentit que hauran de ser assumides per altres persones de l'equip de màrqueting o per la persona destinada a cobrir la sortida de Juli Guiu del club.