No ha començat encara la pròxima temporada de MotoGP, però les notícies comencen a succeir-se una rere l'altra. Enmig de la nova rutina de Marc Márquez com a pilot de Gresini, Ducati li ha declarat la guerra a KTM i a Aprilia. Gigi Dall'Igna, el gran artífex d'haver creat la millor moto de la graella, i Pecco Bagnaia, bicampió del món, han protestat contra les facilitats que tindran els seus rivals directes.

I és que caldrà tenir molt en compte, per a l'any que ve, el tema de les concessions que poden canviar, a mitjan temporada, el panorama de MotoGP. La marca de Borgo Panigale no entén que dos equips competitius, amb ritme i que han guanyat curses, vagin a tenir més ajuts i facilitats que ells. Unes concessions de les quals, d'altra banda, Yamaha i Honda seran els més beneficiats.

Marc Márquez pateix síndrome compartimental

Pel que respecta al fitxatge de Márquez per Gresini, semblen haver-se resolt tots els dubtes. En els tests de València, en la seva primera aparició amb la Desmosedici GP23, l'octocampió del món va marcar el quart millor temps de la sessió, despertant, de nou, la il·lusió.

Una situació que el mateix Bagnaia, i la resta de pilots, posaven dins de la normalitat. "Quan es va anunciar la seva arribada a Ducati vaig dir que marcaria el millor temps en el primer test i no em vaig equivocar tant", va dir el vigent campió del món.

Tanmateix, en finalitzar la seva primera prova de foc amb Ducati, el pilot de Cervera va anunciar una operació inesperada. Márquez, a través de les seves xarxes socials, va informar d'una cirurgia al seu braç dret, per patir de síndrome compartimental. Un cop inesperat, però, que, com ell mateix va informar, no li impedirà de ser al màxim per a 2024.

Ducati, enfadat per les concessions a KTM i Aprilia

En un altre ordre de coses, la nova polèmica de MotoGP, entorn de les concessions, ha generat malestar a Ducati. Dos dels màxims exponents de la marca de Borgo Panigale, Gigi Dall'Igna i Pecco Bagnaia, així ho han manifestat.

Pecco Bagnaia celebrant el seu Mundial en València / Foto: EFE

L'enginyer italià va afirmar estar a favor de les concessions, però "no veig de la mateixa forma que Aprilia i KTM tinguin més avantatges que nosaltres. No acabo d'entendre-ho". Dall'Igna ho va argumentar que ambdós han guanyat curses i han demostrat tenir ritme i nivell.

Per la seva part, Bagnaia, va donar suport a les declaracions de Gigi Dall'Igna: "Les concessions haurien de ser les mateixes per a tots els constructors que han aconseguit resultats. És cert que Yamaha i Honda els tenen, però Aprilia ha guanyat curses i KTM ha estat competitiva". Sens dubte, que aquest tema portarà molta cua.