Les espases estan amb magnificència. Oficialment, la temporada de MotoGP el 2024 dona el seu tret de sortida aquest mateix dijous. Ho fa a Qatar, on els pilots ja estan concentrats i preparats per donar-nos un gran espectacle. Són molts els al·licients que permetran als més acèrrims fans al motociclisme viure una de les campanyes, a priori, més emocionants dels últims temps... La lluita entre Pecco Bagnaia i Jorge Martín, l'aterratge de Marc Márquez a Gresini, el salt de KTM o Aprilia i l'ascens de Pedro Acosta que promet donar molt joc.

Els pilots ja han posat a prova les seves noves muntures, amb millor sort per a alguns que per a d'altres. Ducati tornarà a ser el rival a batre, com ha demostrat en els dos tests previs a l'inici del Mundial, tant en Sepang com en el circuit de Losail, on van dominar a la taula de temps. La temporada 2024, sens dubte, propiciarà una batalla acarnissada entre les motos de fàbrica de Borgo Panigale, i la Desmosedici GP23 del tro de Cervera, que sap que està davant d'una de les seves últimes oportunitats de tornar a ser a dalt.

Marc Márquez, preocupat al box de Gresini / Foto: Europa Press

La lluita pel campionat... i per mantenir-se en MotoGP

Perquè, més enllà de lluitar pel campionat, el gran somni i objectiu de tots, són molts els pilots que s'estan jugant un lloc per a l'any que ve. Només quatre pilots tenen el seu seient assegurat de cara a 2025 (Brad Binder i Pecco Bagnaia fins a 2026, i Johan Zarco i Luca Marini fins a 2025). O dit d'una altra manera, el contracte dels 17 pilots restants expira a finals de la present campanya, amb tot el que això implica, i és que es preveu un canvi de cromos important l'any que ve.

A més, tenint en compte el fitxatge del Prima Pramac Racing, que ha lligat a la perla de Moto2, Fermín Aldeguer, només queden lliures 16 motos, per la qual cosa un podria quedar-se sense lloc. Una situació que posa més pressió encara als pilots, que saben que si no aconsegueixen bons resultats poden veure com el seu somni de mantenir-se en la categoria reina del motociclisme s'esfuma. Amb tot això, els protagonistes no lluitaran únicament per assolir objectius, o conquerir el campionat per als més optimistes, sinó que ho faran per obtenir un contracte.

Fermin Aldeguer parlant per als mitjans / Foto: Europa Press

Amb tot aquest ball de noms és impossible no pensar al mercat de fitxatges, o Silly Season, com diuen al món del motor, de l'any que ve, encara que ni tan sols hagi començat la present temporada. I al que sempre apunten els focus és Marc Márquez. És un dels pilots que acaba contracte i el seu futur a la marca de Borgo Panigale dependrà dels resultats que assoleixi aquest any. Amb Bagnaia recentment renovat, a Ducati queda per decidir qui ocuparà el seient que, en el dia d'avui, ocupa Enea Bastianini.

Márquez i Martín pendents de la decisió de Ducati

En la lluita per fer-se amb el seient més cobejat de la graella, per descomptat, entrarà el '93', però tindrà un dur rival a batre, el també espanyol Jorge Martín. El que sembla clar és que el '89' està davant del seu últim any en una marca no oficial, i l'any que ve farà el salt a un equip de fàbrica, sigui Ducati o no. Martinator sempre ha mostrat el seu desig de ser pilot oficial, i el seu principal objectiu és ser-ho amb els de Borgo Panigale, no obstant això, la irrupció de Márquez, l'en pot privar. Sigui com fora, no seguirà a Pramac.

Jorge Martín, en el primer entrenament oficial de la temporada 2024 de MotoGP / Foto: Europa Press

Se li obriran diverses portes, igual com a Marc, que ja estudia diverses opcions més enllà de la Ducati oficial. KTM va ser una de les que va sonar per donar-li empara el 2024, però els problemes dels austríacs per fer-li un buit (van haver de prescindir de Pol Espargaró per facilitar l'ascens de Pedro Acosta) van evitar la seva arribada. Els de Pit Beirer tornaran a intentar el fitxatge de l'octocampió del món per fer un pas cap endavant i destronar, per fi, Ducati.

Encara que no seran els únics que estaran pendents del català. Aprilia en la seva infatigable tendència ascendent, sap que Aleix Espargaró pot estar davant del seu últim any, i fins i tot Maverick Viñales podria abandonar l'equip de Noale, per la qual cosa el '93' és una opció que cobra força. Finalment, encara que amb menys probabilitats, Yamaha tampoc no vol desaprofitar l'oportunitat. Els d'Iwata podrien perdre Fabio Quartararo i necessiten un nou emblema en la seva resurrecció a la graella. Sigui com fos, tots estaran pendents de la decisió final de Ducati, perquè tant Jorge com Marc, són dos caramels.