El que semblava ser un simple incident de cursa ha tingut conseqüències fatals. Perquè després que Marc Márquez trenqués el motor del seu Desmosedici GP 23 en el Gran Premi d'Indonèsia, Ducati ha optat per prendre una decisió dràstica, 'capant' el seu motor. El limitat pressupost que té el seu equip, el Gresini Racing, i la lenta intervenció dels comissaris del Circuit de Mandalika, van provocar que el motor no es pogués recuperar, ni tampoc els frens.

I per solucionar aquest problema, la decisió de la marca de Bolonya ha estat la d''extirpar' un component de la moto que ha provocat que el rendiment de la moto que pilota el '93' es vegi afectat, sobretot, a l'hora d'accelerar i de girar. I això també ha afectat a la resta de pilots que tenen la mateixa moto, començant pel seu company d'equip i germà petit, Álex Márquez, i també als dos pilots del VR 46 Pertamina Enduro Racing, com són Fabio Di Giannantonio i Marco Bezzecchi.

Alex Márquez/ Gresini Racing

De fet, aquest últim no va dubtar a declarar el seu enuig amb la casa de Borgo Panigale, la qual abandonarà a final de temporada per unir-se l'equip oficial d'Aprilia, i va assegurar que "És l'únic que millorava les sensacions que teníem. Ara és tot de nou pitjor, fa que les coses per a mi siguin més difícils. Quan hi ha poc grip les coses van una mica millor, però quan l'asfalt té bona adherència com aquí en Motegi la moto no es per a, no gira... En fi no fa res de la qual cosa la moto m'agradaria que fes".

També va parlar públicament 'DiGia', que va dir: "Quan m'he assabentat, he pensat a sotmetre'm a la cirurgia d'espatlla que necessito immediatament, en comptes d'a final de temporada com estava previst", mostrant el seu malestar per la decisió de Ducati. A més, cap dels dos italians no entén perquè han de veure's afectats per un error en el qual no estaven implicats. Márquez, per la seva part, tampoc no va perdre l'oportunitat de pronunciar-se.

Fabio Di Giannantonio/ Pertamina Enduro V46 Racing Team

"Cert que és un gran canvi respecte a Mandalika, és a dir, respecte a la moto de fa set dies. El canvi afecta molt el meu pilotatge, sí, però no té sentit lamentar-se; no en queda cap altra que adaptar-se al que hi ha" va afirmar.

Guanyar una cursa de nou, missió gairebé impossible per a Marc

Veient això, podem dir que guanyar de nou una cursa, després de les victòries en el Gran Premi d'Aragó i en el Gran Premi de Misano, ara és una missió gairebé impossible paa Marc.

La diferència amb les Desmosedici GP 24 han augmentat més que mai, i això el deixa pràcticament fora en la baralla pel campionat de Moto GP, a falta de quatre curses per al final.