A Ducati s'han vist abocats a un beneït problema. Amb el seient de Pecco Bagnaia blindat per més enllà de 2026, una cosa que s'ha guanyat a pols gràcies als seus dos campionats de MotoGP consecutius, queda encara una incògnita per aclarir, qui serà el seu company a partir de l'any que ve. Un fet que acabarà d'il·luminar-nos sobre la futura composició de l'equip oficial dels de Borgo Panigale, que hauran d'escollir entre un Jorge Martín, gairebé, invencible o un Marc Márquez que és una autèntica llegenda.
Aquest és un dels temes més calents al pàdoc i, fins i tot, la resta de pilots s'han mullat sobre quina seria la seva decisió. Alguns com Aleix Espargaró o Pedro Acosta s'han decantat pel madrileny, ja que es basen en el present, en el gran treball que està fent el '89' que està liderant el Mundial i demostrant ser el més ràpid. Altres, com Miguel Oliveira o Luca Marini, apel·len a l'historial del '93', que ha aixecat sis entorxats en la categoria reina, per argumentar per què pensen que hauria de ser ell qui vesteixi de vermell el 2025.
Ducati i el seu beneït problema
No sabem si Ducati escoltarà, o no, el que pensen la resta de pilots, el que està clar és que seran ells els que prendran la decisió final sobre el futur company de Bagnaia. Una elecció gens fàcil, perquè, arribats a aquest punt, és com escollir entre papa o mama. Claudio Domenicali; director executiu de Ducati Motor, Gigi Dall'Igna; director general de Ducati Corse i artífex de la Desmosedici, Mauro Grassilli; director esportiu de Ducati Corse i Davide Tardozzi, director de l'equip Ducati Lenovo, formaran un comitè d'experts del qual sortirà el pilot guanyador.
I encara que Enea Bastianini també està en la terna, sembla que les seves opcions s'esvaeixen amb el pas dels Grans Premis. La decisió, com dèiem, estarà entre Jorge Martín, que sempre ha estat sota el paraigua de Ducati des del seu debut en MotoGP, amb el Pramac, o Marc Márquez, que amb prou feines porta un grapat de curses amb la Desmosedici, sota els colors del Gresini Racing. El primer està demostrant ser el més ràpid i és l'actual líder del Mundial amb un matalàs de 38 punts. El segon, no necessita presentació, el seu palmarès i els seus sis títols en la categoria reina l'avalen. A més, ja es mostra totalment competitiu i és el pilot més popular de la graella, amb tot el que comporta a nivell de màrqueting.
La decisió es demora
Respecte a això, va parlar Gigi Dall'Igna, al terme del GP de Le Mans. "Serà molt difícil decidir. Tots estan fent coses increïbles i no tenen res a demostrar a hores d'ara. No hem d'esperar massa a prendre una decisió per una qüestió de justícia cap als corredors. Hem de respectar-los per no fer-los perdre altres oportunitats", va dir l'italià. Un serial que semblava tenir el seu final, a priori, el pròxim 2 de juny, en el Gran Premi de Mugello, a Itàlia. Tanmateix, l'elecció final es donarà a conèixer de cara "a l'estiu" i això apunta a la setmana del GP dels Països Baixos, a Assen, del 28 al 30 de juny.