Cada vegada queda menys per veure Marc Márquez competint de manera oficial sota el paraigua de Ducati. De moment, ja ha estat presentat, al costat del seu germà Álex Márquez, com a pilot oficial del Gresini Racing, l'equip de Nadia Padovani, que ha aconseguit el que tots volien, tenir el millor pilot de la graella entre les seves files. L'ilerdenc, després de diverses temporades turbulentes de la mà d'una Honda incapaç d'oferir-li una moto competitiva, i segura, va decidir rescindir el seu contracte per emprendre una nova aventura amb la moto ideada per Gigi Dall'Igna.

"El meu objectiu és tornar a divertir-me sobre una moto, per això he canviat d'equip. Els últims 3 anys han estat molt durs i volia una cosa diferent per tornar a divertir-me. Gresini va ser l'únic equip que va decidir esperar-me. És fantàstic poder formar part de la família Gresini", va dir el '93' el dia de la seva presentació com a nou pilot de la marca de Faenza. "Només he passat 1 dia amb la moto, 50 voltes, però m'he sentit molt bé. Em sento com un nen amb sabates noves, amb moltes ganes que arribi ja el test de Malàisia. He de pensar que el primer rival soc jo mateix, hi ha molta pressió i he de treballar dur", va afegir.

Marc Márquez Àlex Márquez posant com a pilots de Gresini / Foto: Europa Press

Ducati es vanagloria de tenir Márquez

Hi ha molta expectació generada entorn del rendiment que pot oferir el vuit vegades campió del món pujat a la Desmosedici, la GP 23 (la de l'any anterior). No obstant això, al principi de la seva arribada, des de Borgo Panigale hi havia certs dubtes, pel conegut caràcter guanyador i competitiu de Marc, que segons els alts càrrecs, podria entorpir en la presumpta "harmonia" que regna entre els pilots de Ducati. A més, el mateix Dall'Igna, conscient que ara s'han posat en un embolic (perquè el '93 és un dels grans contendents al Mundial i, per tant, a fer el salt a l'equip oficial) va culpar a l'ilerdenc de generar tot aquest enrenou.

Tanmateix, tal com transcorren els dies, a Ducati canvia el discurs i 'on vaig dir blanc, ara dic negre'. Ara, les altes esferes italianes es vanaglorien d'haver donat empara al millor pilot de la graella. "Les curses estan per provar les millors tecnologies, per demostrar que fas les millors motos. Tenir un pilot com a Marc, vuit vegades campió del món, que decideix deixar un contracte oficial per pujar a una Ducati privada, és la millor campanya de màrqueting possible, és magnífic", va assegurar Claudio Domenicali, CEO de Ducati Corse.

Marc Márquez en els tests del Ricardo Tormo amb Gresini / Foto: Europa Press

Domenicalli, després del vist en els tests de València, es va mostrar molt confiat de les possibilitats de Márquez de guanyar curses durant 2024: "A Ducati tenim, segurament, molts pilots que podran ser molt ràpids. Pecco Bagnaia, òbviament. Amb Jorge Martín tenim grans expectatives i Marc Márquez és un pilot que no necessita cap presentació. Ja en el test de València va ser molt ràpid, així que crec que en pot guanyar moltes, moltes curses. Serà un seriós candidat al títol".

Ducati volia Marc perquè no el tingués la resta

Tanmateix, tot obeeix a un pla perfectament traçat, per part dels de Borgo Panigale, perquè no se'ls escapi un nou mundial. Saben que amb Marc als seus ordres, la resta d'equips, com Yamaha, KTM o Aprilia (tots ells temptejant la possibilitat d'oferir un contracte al '93'), no tindran cap opció d'assaltar el tron que actualment ocupen. De fet, els italians prioritzaran el seu compatriota, Pecco Bagnaia, atorgant-li tota mena d'avantatges perquè conquereixi la seva tercera corona consecutiva.