Sense donar-nos, pràcticament, compte ja hem entrat a l'avantsala del Mundial de MotoGP 2024, que és a un mes de donar el seu tret de sortida. Ho farà a Qatar, durant el cap de setmana del 8 al 10 de març, amb les seves respectives classificacions, la seva cursa a l'esprint, i com no, la mare de les curses, la de diumenge. Abans, durant aquest mes de febrer, el mateix circuit de Losail acollirà els segons tests oficials de la temporada, el 19 i 20 de febrer. Unes jornades en què els equips i els seus pilots continuaran posant a prova les seves màquines per acabar de deixar-ho tot llest per a la primera gran cita de la temporada.

Marc Márquez continua amb la seva adaptació

Unes sessions que ja van iniciar de manera oficial a Sepang, on es van disputar els primers tests de la temporada, del 6 al 8 de febrer, on es va poder veure a Marc Márquez, per primera vegada, amb els colors del Gresini Racing i pujat, això per segona vegada, a la Ducati Desmosedici GP23, després d'11 anys a Honda. Uns tests que han servit per deixar clara evidència de diverses coses, però també alguns dubtes, precisament, amb el '93,', i la seva adaptació a la seva nova moto, que està costant més de l'esperat.

Marc Márquez, preocupat al box de Gresini / Foto: Europa Press

És una obvietat. El traçat malai ha estat testimoni de com Ducati continua sent Ducati. Els de Borgo Panigale regnen fins i tot als 'entrenaments' i la gran certesa és que els italians, amb totes les seves muntures, continuen regnant a la graella. Gigi Dall'Igna continua fent molt bé els deures, i ara ha passat la patata calenta a la resta d'equips, ja que hauran de ser ells els que treballin de valent si volen assolir les cotes que estan obtenint els ducatistas, i és que les seves motos han ocupat el Top-6 en la classificació final de temps, a excepció de l'Aprilia d'Aleix Espargaró, que va acabar en cinquena posició.

Un dels pilots que més focus va acaparar, com no pot ser de cap altra manera, va ser Marc Márquez. Molts eren els que deien que, pel simple fet de pujar a una Desmosedici, anava a arrasar a la resta de rivals. Res més lluny de la realitat, i és que a l'ilerdenc li està costant sobre manera adaptar-se a la seva nova amiga i treure's els 'vicis' de quan pilotava l'Honda. Ell va ser l'últim de les Ducati (6è), registrant un 1:57 baixos. A excepció dels pilots del VR46, el '93' va ser el que va estar més lluny que la resta de companys.

La Desmosedici GP24 és massa superior

De fet; Pecco Bagnaia, Jorge Martín, Enea Bastianini i Álex Márquez, aquest últim amb la mateixa moto que Marc, van baixar a l'1:56. Si bé és cert que el '93' ha anat de menys a més durant el transcurs de les tres jornades de test, ell mateix va avisar que el seu objectiu aquest any era continuar progressant, i és que encara segueix molt lluny del cap de cursa. En les seves pròpies paraules, ja va dir a aquells que el donaven com a campió del món de forma folgada que no "arrasarà" els seus rivals.

Pecco Bagnaia durant els tests de Sepang / Foto: EFE

La Desmosedici GP24 és una autèntica màquina infal·lible. Dall'Igna ha aconseguit perfeccionar una moto que ja venia amb un nivell elevadíssim, i la diferència entre la muntura dels pilots oficials amb la de les escuderies satèl·lit és massa gran per tancar la bretxa. Existeix la teoria, dels més conspiranoics, que diu que Ducati ha fitxat Marc Márquez perquè no obtingui el seu setè campionat mundial de MotoGP. Com ho senten. El rumor es basa en el fet que, d'aquesta manera, Ducati neutralitza Marc Márquez, amb una moto inferior a la de Bagnaia, per evitar-li competència i facilitar el seu tercer campionat consecutiu.