La gran notícia d'aquest 2023, en MotoGP, ha estat, sense cap indici de dubte, l'adeu de Marc Márquez a Honda, després d'un matrimoni d'11 anys, gairebé, idíl·lic. El pilot català va acabar prenent la difícil decisió de deixar la que ha estat la seva família durant tant temps, davant de la impossibilitat de la marca nipona de presentar-li una moto ràpida i competitiva que li permetés ser endavant. Una situació que, com no podia ser de cap altra manera, ha tingut efecte en la resta de pilots de la graella, ja que, amb el seu consegüent fitxatge per Gresini, hi ha hagut un gran canvi de cromos.

No obstant això, el canvi d'aires de l'ilerdenc només respon a un objectiu, tornar a gaudir a sobre de la moto i, per què no? Tornar a lluitar pel campionat del món. Marc busca retrobar-se amb la seva millor versió, per això només ha firmat per un any amb l'esquadra de Faenza, perquè, altrament, pensa a retirar-se. I ho farà a cavall d'una Ducati, la Desmosedici GP23 que, malgrat ser una moto 'desactualitzada' li hauria de permetre estar en les posicions davanteres, com ja va demostrar en els tests de València, a la seva primera presa de contacte.

Bagnaia i Marc Márquez, en la prèvia d'un Gran Premi de MotoGP / Foto: Europa Press
Bagnaia i Marc Márquez, en la prèvia d'un Gran Premi de MotoGP / Foto: Europa Press

Gresini gestionarà Marc Márquez...

Malgrat que Gresini, on compartirà box amb el seu germà Álex, és una marca independent, serà sobre el paraigua de Ducati, que subministra les motos al seu nou equip. I en aquest context, es generen més dubtes sobre la convivència que hi pugui haver entre Marc i la resta de pilots de l'escuderia de Borgo Panigale, tant de l'equip oficial, Pecco Bagnaia, com del Prima Pramac Racing, Jorge Martín, campió i subcampió del món respectivament.

A Ducati, com dèiem, són conscients de la dificultat que pot comportar ficar un 'altre gall' més al corral. No obstant això, de moment, afirmen estar tranquils. Això sí, des de l'escuderia italiana estan preparats per intervenir per si l'harmonia es trastoca i la situació requereix intervenir. Perquè, al cap i a la fi, el que diuen des de l'equip oficial, va a missa.

Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati Corse / Foto: Europa Press
Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati Corse / Foto: Europa Press

Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati Corse, el mateix que va obrir les portes de l'equip oficial a Márquez, afirma que haurà de ser Gresini el que gestioni el caràcter del seu pilot per evitar problemes: "Márquez no haurà de ser gestionat per l'equip oficial Ducati, ho haurà de fer Gresini".

... però Ducati té l'última paraula

Però, després va matisar les seves paraules, de les que es pot preveure que, en cas de necessitar-lo, serà Ducati qui tingui l'última paraula. "Haurem de gestionar qualsevol situació que pugui sorgir en el transcurs de la temporada", va afegir l'italià. Unes declaracions de les quals es desprèn que, si bé és Gresini qui controla el seu pilot, des de la marca oficial podran intervenir per beneficiar Bagnaia.

Marc Márquez surt del box de Gresini en la seva nova Ducati / Foto: EFE
Marc Márquez surt del box de Gresini en la seva nova Ducati / Foto: EFE

"Potser hem de bregar amb alguns maldecaps més, però des del punt de vista de l'espectacle hi haurà molt interès perquè és un pilot excepcional que no guanya des de fa molt temps, així que voldrà aprofitar al màxim aquesta oportunitat. Imagino que en determinades situacions no serà fàcil de gestionar, però igual que no va ser fàcil l'última fase del campionat amb la rivalitat esportiva entre Bagnaia i Martin", va postil·lar Paolo Ciabatti sobre una temporada que promet tenir molta morbositat.