Tot just portem tres Grans Premis del Mundial de MotoGP 2024 i ja promet ser un dels més apassionants de tots els temps. Amb la tornada als circuits després d'un apassionant Gran Premi a COTA, els pilots ja tenen posades les seves mires a la catedral del motociclisme, Jerez, que a més comptarà amb els wild car de Dani Pedrosa i Pol Espargaró per a KTM. Un Gran Premi que té tots els al·licients perquè passi a formar part de la història, amb un Marc Márquez que ha tornat a ser competitiu.

A més de l'ilerdenc i la seva resurrecció, factor molt a tenir en compte per entendre la competitivitat d'un Mundial que disputarà la seva quarta cursa i que ja ens ha deixat actuacions per al record, cal posar en lliça Jorge Martín i Pecco Bagnaia, lluitant de nou pel campionat i a un Maverick Viñales que és un dels grans talents de la categoria i que sembla haver recuperat la confiança en ell. I tot això, en un any en el qual s'està parlant molt de la futura composició d'una graella que pot tenir molts canvis.

Marc Márquez celebrant el podi en l'esprint de COTA / Foto: EFE

Marc Márquez s'oblida de Ducati...

Més enllà del futur de Jorge Martín, un altre dels temes calents per a Ducati, hi ha el de Marc Márquez, una altra de les grans qüestions a resoldre al si de Borgo Panigale. L'ilerdenc només té un any de contracte amb el Gresini Racing de Nadia Padovani, i tot apunta que serà una temporada de transició. L'objectiu del '93', dit en boca d'ell, era tornar a sentir-se pilot i tornar a divertir-se i, tal com ha confirmat, ho ha aconseguit, per la qual cosa la seva etapa a l'esquadra de Faenza està a prop de finalitzar.

El pilot de Lleida ha reconegut estar obert a qualsevol proposta, davant d'un mercat de fitxatges que promet ser molt "passional". "Honestament, crec que el mercat serà més passional aquest any i portarà més temps firmar els contractes i totes les altres coses", va començar dient en una entrevista per a TNT Sports. "Per a mi, totes les portes estan obertes. La cosa és que, com més ràpid siguis en la pista, més portes se t'obriran. Aquest és el meu objectiu. Ara mateix estic en una posició diferent perquè ara m'estic divertint, em sento competitiu i vull continuar gaudint-ne. Estic obert a escoltar a tots", va concloure el '93' deixant-se estimar.

Pedro Acosta, Marc Márquez i Jorge Martín lluitant en COTA / Foto: EFE

... que pensa en una gran 'perla' per al futur

Qui sembla que té clar que no parlarà amb ell és l'equip oficial de Ducati. Els italians, amb Pecco Bagnaia ja blindat, tenen la difícil tasca d'escollir al segon de bord del torinès. Amb Enea Bastianini al filferro, Jorge Martín està fent els mèrits necessaris per fer el salt a la firma de Borgo Panigale. L'objectiu del madrileny és ser pilot de fàbrica i més a Ducati, tanmateix, ja ha dit que si no és amb els italians, sortirà a la recerca d'un equip que li pugui oferir aquesta condició.

Qui agrada molt per al futur, sens dubte que a Ducati no són ximples, és Pedro Acosta. El murcià ha irromput de manera excepcional a MotoGP i ja s'ha presentat com a candidat a tot, amb només 19 anys, i tres curses a la seva esquena. "Pedro recorda a aquests grans noms que van arribar a MotoGP. A Valentino Rossi, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo o Casey Stoner… Aquest any aconseguirà podis, com els que ja porta, i també victòries. I per què no lluitar pel Mundial, com van fer d'altres," va dir Márquez sobre ell. A Ducati el volen, però sembla difícil que KTM deixi escapar al nou talent generacional, al que volen ajuntar amb el '93.'