El debat continua obert i, a priori, no hi ha res decidit a Ducati. Tothom opina sobre el joc de les cadires a la casa de Borgo Panigale, però únicament la cúpula de l'equip, en una reunió que s'hauria de donar aviat, decidiran entre Jorge Martín i Marc Márquez, perquè Enea Bastianini sembla molt per darrere de la resta de rivals en aquesta cursa, mai millor dit.

Sigui com fos|, molts són els que diuen que després d'anys de constància, esforç, de grans resultats (actualment és el més ràpid i líder del Mundial, a més de subcampió de l'any passat), la marca bolonyesa ja hauria d'haver-li donat a Martinator el seient lliure que hi ha a l'equip oficial de Ducati. Tanmateix, aquesta situació no és tan senzilla, perquè la irrupció del tro de Cervera ho ha canviat tot.

Marc Márquez Pecco Bagnaia Jorge Martín / Foto: EFE
Marc Márquez, Pecco Bagnaia i Jorge Martín lluitant / Foto: EFE

El dilema de Ducati...

En la firma italiana no volen perdre cap dels dos pilots, però saben que el madrileny pegarà la fugida si no acaba sent pilot oficial. De fet, l'ha reiterat en diverses ocasions, el seu objectiu és ser pilot d'un equip de fàbrica i encara que el seu somni és Ducati, si no pot ser, ho farà amb un altre. I ofertes no li faltaran, perquè tant Aprilia com KTM segueixen molt de prop la decisió final de la casa de Borgo Panigale per reforçar les seves respectives escuderies.

Marc segueix el mateix camí que Martín, pel que sembla, el seu any com a pilot d'un equip satèl·lit serà de transició únicament. Almenys, en el Gran Premi de Le Mans va assegurar que el 2025 vol una muntura de fàbrica, és a dir, una d'actualitzada i no com aquest any, que porta la Desmosedici GP23, és a dir, la que van portar Martín o Pecco Bagnaia en el seu lluitar per guanyar el Mundial de 2023.

Pecco Bagnaia i Marc Márquez s'abracen en arribar al Parc Fermé en Jerez / Foto: Europa Press
Pecco Bagnaia i Marc Márquez s'abracen en arribar al Parc Fermé en Jerez / Foto: Europa Press

... ja té solució

Més enllà dels resultats de Marc, amb una moto amb què amb prou feines porta 5 Grans Premis, la seva condició de llegenda, de millor pilot de la graella i el seu focus mediàtic, és el que fa dubtar a Ducati, que sap que el '93' podria portar a la Desmosedici un pas més enllà. Segons informa Don Balón, amb Yamaha tocant a la porta del Pramac per aconseguir tenir dues motos més a la graella, a Ducati han pres una decisió.

L'esmentat mitjà assegura que els de Borgo Panigale li donaran tot el que demanin a la marca de Casole d'Elsa, és a dir, un prototip idèntic al de Bagnaia perquè allà pugi Marc Márquez. D'aquesta manera, tots estarien 'contents'. Martín seria pilot oficial i el català disposaria de l'última versió de la Desmosedici, una muntura amb la qual seria capaç de lluitar amb més opcions pel campionat. Així, a Ducati retindrien els que ara són els millors.