El Circuit Of The Americas (COTA) no és un d'aquests denominats de Ducati, que se sol dir. En gran majoria dels traçats, els de Borgo Panigale amb les seves vuit muntures en pista, han estat capaços de fer-ho seu i dominar fins al punt d'exercir una tirania, però el GP de les Amèriques no és un d'aquests que li han anat especialment bé als italians. Bona mostra d'això va ser l'última cursa disputada a Austin, Texas, on ni Pecco Bagnaia ni Marc Márquez no van aconseguir pujar al podi. De fet, només ho va assolir Enea Bastianini per trepitjar l'últim esglaó.
Si bé el '93' va mostrar un nivell més gran que el seu rival, Pecco Bagnaia, la seva caiguda quan liderava la cursa va acabar d'enterrar les seves opcions de completar el seu primer podi diumenge amb Gresini. El rendiment de l'ilerdenc va a majors, i des de l'escuderia de Borgo Panigale es mostren satisfets amb això, malgrat haver-se menjat dos zeros consecutius. No obstant això, el torinès no està actuant com s'esperava a l'inici de mundial, atesa la seva condició de vigent bicampió del món. Ambdues coses van ser aprofitades per Maverick Viñales i Pedro Acosta, els grans protagonistes del GP de les Amèriques.
Domenicalli afalaga Marc Márquez
El d'Aprilia va protagonitzar una històrica actuació per diversos motius. El primer és perquè la seva victòria va suposar convertir-se en el primer pilot en l'era de MotoGP en guanyar amb tres marques diferents (Suzuki, Yamaha i Aprilia). El segon; perquè ho va fer amb una remuntada totalment inesperada. Des de la sortida el de Roses va tenir problemes, malgrat sortir des de la pole, caient fins a la desena posició. Però beneficiat per les lluites de Pedro Acosta, Jorge Martín i Marc Márquez a més de pel seu gran ritme, Mav, va aconseguir un podi després de molt patiment.
Acosta va ser una altra de les grans notícies en sumar el seu segon podi consecutiu, encara que ja no sorprèn ningú. Tanmateix, des de Ducati, que han llançat una picada d'ullet a Marc Márquez, creuen que va ser més demèrit de Bagnaia, abans que mèrit de la resta de pilots. Allà, el CEO de la firma, Claudio Domenicalli, ha donat un toc al torinès. Per a l'italià, la posada de llarg del '93' té doble mèrit basant-se en "el fet que pilota una GP23 i el seu rendiment ha d'estar relacionat amb qui tingui la mateixa moto que ell. Avui dia entre la GP23 i la GP24 hi ha una mica més de diferència que en el passat", va dir en la Milan Desing Week.
Domenicalli atribueix els grans resultats d'Aprilia i KTM a les concessions
Amb aquestes paraules, Domenicalli, ha amagat un dard enverinat cap als pilots oficials del Ducati Lenovo, que fins a la caiguda de Marc anaven per darrere d'ell amb una muntura, sobre el paper, molt millor que la de l'ilerdenc. Un 'pal' que, al seu torn, serveix com a afalac per al '93'. Al seu torn, lluny de reconèixer la superioritat de Viñales i Acosta, Domenicalli ha atribuït els seus grans resultats al pas endavant que han donat KTM i Aprilia, gràcies a les concessions introduïdes per Dorna.