Marc Márquez s'ha encarregat de resoldre tots els dubtes de Ducati, entorn de qui acompanyaria Pecco Bagnaia a l'equip oficial a partir de 2025. Amb 7 curses, amb una moto inferior, la Desmosedici GP23, muntura de l'any anterior, n'hi ha hagut prou per demostrar que continua sent el millor pilot de la graella, i deixar a Jorge Martín sense fer el salt a l'escuderia de Borgo Panigale, obligant-lo a firmar per Aprilia, i treure a Enea Bastianini, també, del seient més cobejat.
Malgrat no tenir les mateixes armes que els pilots del Pramac, o els de l'equip oficial de Ducati, el '93' ha deixat clar, amb les seves actuacions, que està a punt per competir aquest any pel campionat Mundial. No només això, a partir de l'any que ve, augmentaran les opcions del pilot ilerdenc, que tindrà totes les eines a la seva disposició, començant per una moto actualitzada, per assaltar el tron que actualment ocupa el que serà el seu company el 2025, Bagnaia.
Valentino Rossi, enfadat per la decisió de Ducati
Un moviment, del que hi eren pendents la resta d'equips al pàdoc i que, per tant, ha desencadenat altres activitats secundàries, com el fitxatge de Martín per Aprilia, el de Bastianini per KTM Tech3, o el de Maverick Viñales, també per KTM Tech3. Un fet que no només pot implicar als pilots, sinó que també pot fer-ho amb els equips satèl·lit, precisament, de Ducati, que pot perdre fins a dues de les seves estructures, afectades per la decisió de pujar el '93'.
I és que la deriva que està prenent la firma de Borgo Panigale no ha agradat gens a un Valentino Rossi, que ha intentat evitar tant sí com no el fitxatge de l'ilerdenc per la marca oficial, conscient que està a punt de perdre el seu avantatge respecte al seu rival més gran, ja que, amb tot a favor, Marc pot igualar-lo i fins i tot superar-lo en el nombre total d'entorxats. Malgrat la seva influència, el poder mediàtic i esportiu de Márquez s'ha imposat als seus desitjos, i ara és The Doctor el que està pensant en un canvi d'aires.
Yamaha agafa força per a Valentino Rossi
Entorn d'aquesta situació, fa temps que s'especula amb la possibilitat que l'italià abandoni l'estructura de Ducati, qui actualment li proveeix, per firmar pel rival més gran de Marc Márquez des dels seus temps a Honda, Yamaha. Els d'Iwata volen disposar, tant sí com no, de dues motos més a la graella, perquè actualment són l'únic equip que no compta amb una estructura satèl·lit. Així doncs, han temptejat el retorn d'un emblema de la marca com Rossi, que s'ha plantejat seriosament la possibilitat de portar el seu equip, el VR46, amb la marca dels diapasons.
Els japonesos consideren que el retorn de Valentino, per la seva figura, seria un gran impuls per a la seva recuperació, a més de per poder comptar amb dos M1 més, que els permetrien tenir moltes més dades a l'hora de poder evolucionar la seva muntura. A Yamaha, que no volen posar tots els ous a la mateixa cistella, també han temptejat la situació del Pramac, molt enfadat amb Ducati després de menystenir Jorge Martín, la qual cosa podria provocar que abandonessin els de Borgo Panigale per anar-se'n amb els d'Iwata.