Carlos Sainz es va veure obligat a sortir de Ferrari després de la sorprenent contractació de Lewis Hamilton, a canvi d'un salari estratosfèric. El pilot madrileny esperava ser renovat, gràcies a les seves bones actuacions, com reflecteix el fet de què ocupi la cinquena posició en la classificació general de Fórmula 1, amb 184 punts, després d'haver aconseguit una victòria i un total de cinc podis. Però van decidir prescindir d'ell, per portar a l'encara pilot de Mercedes de cara a 2025.
Un dur cop per a l'espanyol, que va protagonitzar tota mena d'especulacions, i va ser col·locat a l'escuderia alemanya, però també en Red Bull Honda, si bé finalment l'elegit va ser Sergio 'El Checo' Pérez, que va firmar un nou document de treball. També es va parlar de la possibilitat que acabés a Alpine o a Haas, però la seva elecció final va ser Williams, on compartirà box amb Alexander Albon, i el seu objectiu serà lluitar per ser entre els 10 primers classificats.
Sens dubte, l'ex de Toro Rosso o Renault no pot estar satisfet, i és un clar pas enrere en aquest moment de la seva carrera. Però espera que tot canviï el 2026, amb el canvi de normativa que s'implementarà, i moment en el qual la segona escuderia més premiada de la història en la F1 confia a poder tenir un cotxe molt més competitiu que el d'ara. A més, només es va comprometre per dos anys, i pot tornar a canviar d'aires.
Perquè el 2026 hi pot haver un gran nombre de canvis a la graella de Fórmula 1, començant per la sortida de Max Verstappen de Red Bull, o fins i tot la de Charles Leclerc de Ferrari. I també s'està parlant molt dels dos pilots de McLaren, Oscar Piastri i Lando Norris, que poden fer les maletes per provar sort en un altre projecte on percebin un salari molt més important, i precisament han estat col·locats en l'òrbita de l'escuderia austríaca i de la casa de Maranello.
Sainz espera que hi hagi un efecte dòmino que li permeti sortir de Williams i recuperar el seu seient en un equip molt més consolidat i competitiu, i té clara la seva opció predilecta.
Sainz creua els dits per poder tornar a McLaren
I és que, en cas de poder elegir, Sainz té clar que li encantaria tornar a McLaren, on va estar entre 2019 i 2020 com a pilot principal, el 2018 era el pilot de proves, i guarda un gran record de la seva etapa allà, i manté una bona relació amb tot l'equip.
A més, ara mateix l'escuderia britànica té el cotxe més competitiu del pàdoc, com han demostrat els recents resultats de Piastri i de Norris, que ara mateix és la gran amenaça de Max Verstappen en la baralla pel títol.