Fernando Alonso ha tornat a tenir un cotxe competitiu amb el qual poder competir per guanyar Grans Premis. Al seu cap, i en la de tots els seus fidels aficionats, ja està la famosa victòria número 33, que s'ha convertit en un fenomen de masses a la Fórmula 1. Tanmateix, en els tres primers Grans Premis de la temporada, el 'Nano' s'ha hagut de conformar amb tres meritoris podis, que han confirmat que l'Aston Martin que maneja és la principal amenaça que tindran els Red Bull al llarg de l'any.
Aston Martin planeja buscar un nou aliat
Encara així, el més normal és que Max Verstappen torni a revalidar el títol de campió del món, ja que el Red Bull del neerlandès és molt superior als monoplaces de la resta de la graella. Per això, Aston Martin està traçant un pla que té l'objectiu de guanyar carreres i lluitar pel campionat de campió del món a partir de l'any 2026, quan un canvi en el reglament de la FIA permeti la incorporació de nous motoristes.
Això li permetria a Aston Martin abandonar la seva relació amb Mercedes, que aporta diverses peces a l'actual AMR23, per apostar per una nova marca que li permeti elevar el seu sostre competitiu a un altre nivell. I dins de les marques que ja estan començant a sonar per establir-se com a aliats de l'escuderia de Fernando Alonso, segons ha informat el |mitjà digital 20minutos, hi ha una Honda que podria centrar-se al 100% en aquest projecte, igualant les condicions que tenen actualment tant Ferrarri com Red Bull.
Fernando Alonso té dubtes amb Honda pel seu passat
Però no tots són bones notícies per a Fernando Alonso. Perquè encara que existeixen molts motius per il·lusionar-se amb la possible motorització d'Honda a un Aston Martin que en els seus primers passos amb Alonso està convencent, la realitat és que el passat de la marca nipona amb el pilot asturià és preocupant. I és que Honda ja va ser motorista d'un cotxe conduït per 'el Nano' anteriorment. Concretament, entre 2015 i 2018, quan l'actual competidor d'Aston Martin va decidir abandonar la Fórmula 1 després d'una etapa decebedora amb McLaren.
Fernando Alonso ja està en el tram final de la seva carrera (actualment té 41 anys i encararia aquest canvi amb 44) i no vol malgastar els seus últims anys en la Fórmula 1 amb un cotxe que no li permeti competir per tot. Per això, el pilot d'Aston Martin podria no veure tan clara aquesta unió. Malgrat això, la confiança de l'asturià en la seva actual escuderia continua sent plena, i l'operació podria acabar tancant-se sense més complicacions. Sigui com sigui, el que sembla clar és que la tornada d'Honda a la Fórmula 1 donarà molt de què parlar.