La silly season de la Fórmula 1 s'ha avançat més de l'esperat. És cert que es preveia un ball de cadires bastant agitat aquesta temporada, ja que 13 pilots acaben contracte amb els seus equips, però el que ningú no esperava era que les negociacions comencessin a hores d'ara de la temporada. De fet, els resultats de les primeres curses ja han suposat un canvi en el destí d'alguns pilots com Carlos Sainz o Fernando Alonso.
El que està clar és que a la graella hi ha hagut un efecte dòmino que s'ha iniciat amb el fitxatge de Lewis Hamilton per Ferrari. Amb l'arribada de l'heptacampió anglès a l'equip, les portes de Maranello s'han tancat per a Carlos Sainz. Tanmateix, les bones actuacions del madrileny l'han col·locat al punt de mira de Red Bull i han fet que els austríacs descartin el fitxatge de Fernando Alonso. Així doncs, l'asturià va decidir firmar dijous passat la seva renovació amb Aston Martin.
La trucada que esperava Fernando Alonso no ha arribat
Aston Martin li havia ofert a Fernando Alonso una renovació fa uns mesos, però, tanmateix, el pilot asturià esperava la trucada de Red Bull per resoldre el seu futur. Malgrat ser un vell desig de Christian Horner, la família Verstappen s'ha oposat al seu fitxatge i fins i tot Max ha amenaçat amb la seva marxa. Tot això, sumat al triomf de Carlos Sainz al GP d'Austràlia, ha fet que Red Bull canviï de plans i posi el madrileny com a prioritat per ocupar el seient de Checo Pérez.
El mateix Fernando es va encarregar de tancar-li les portes a Mercedes, ja que considera que tenen pitjor projecte i pitjor cotxe que els anglesos. D'altra banda, les portes d'Alpine, Ferrari i McLaren estan més que tancades per a un pilot que ja va militar a les seves files en temporades anteriors. Tenint tot això en compte, Alonso ha apostat per no moure's de Silverstone i treballar perquè el cotxe continuï millorant en les pròximes campanyes.
Fernando Alonso serà el gran ambaixador del GP de Madrid
Fernando Alonso ha tancat una renovació fins a l'any 2026. Aquella temporada, a més, s'estrenarà el Gran Premi de Madrid i comptarà amb el bicampió del món com a ambaixador de luxe del nou circuit. També serà un any marcat en vermell al calendari pel canvi de reglament de la competició, ja que podria obrir-li la porta als altres equips per rellevar Red Bull com els constructors líders.
A compte de resoldre el futur de la majoria de pilots de la graella, Aston Martin s'assegura una alineació de pilots fins a l'any 2026 i confia a continuar creixent. El projecte dels de Silverstone ha anat de més a menys, però, fins que aconsegueixin donar amb la tecla, tot apunta que les millores aniran arribant amb comptagotes. Caldrà veure si en aquests dos anys, Alonso pot competir per la seva anhelada '33'.