Red Bull està en el punt de mira de la FIA. Després que fa uns dies es filtrés que el màxim organisme de la Fórmula 1 sospitava que un equip, sense especificar el nom, estava infringint greument la normativa en modificar l'altura del cotxe entre la qualificació i la cursa, la qual cosa està totalment prohibit, la BBC apunta que l'equip que hauria dut a terme aquesta pràctica és Red Bull. "Qualsevol ajustament de l'altura està terminantment prohibit i encara que no hi hagi reports de cap equip que faci servir un sistema així, es vigilarà", han explicat des de la FIA.

El problema és concretar quin avantatge ha pogut aconseguir Red Bull i des de quin Gran Premi, ja que el lideratge de Max Verstappen podria entrar en seriosos dubtes. A falta de canvis importants, tot sembla indicar que la FIA només vigilarà que Red Bull, o l'equip que ho estigui fent, deixi de variar l'altura dels seus monoplaces, mentre que no hi haurà sancions.

La FIA té Red Bull sota sospita / Foto: Europa Press

L'escàndol dels frens asimètrics

L'escàndol s'afegeix al gran enrenou que es va produir a l'estiu, quan la FIA va decidir prohibir l'ús dels frens asimètrics, el gran secret de Red Bull per ser tan superior a la resta d'equips. Per a molts experts, aquest moviment és el que explica que Red Bull perdés la seva màgia de forma tan sobtada. Segons algunes informacions, Red Bull portava fent servir els frens asimètrics des de fa 2 temporades i, encara que la FIA ja no podia variar les classificacions dels Grans Premis ja disputats, el mal reputacional sobre la competició era molt elevat.

Malgrat el gran enrenou, l'assumpte va quedar guardat en un calaix, amb un Red Bull menys competitiu i amb l'emoció tornant al Mundial. L'escàndol de la variació de l'altura dels monoplaces, doncs, és un cop dur per a la competició, ja que els resultats de Red Bull tornen a estar en dubte.

Max Verstappen, en un Gran Premi d'aquesta temporada / Foto: EFE

Red Bull admet l'ús del dispositiu, però nega que el beneficiï

Davant de l'allau de sospites, Red Bull ha volgut sortir al pas amb unes declaracions d'un portaveu, que ha admès l'ús del dispositiu, encara que amb matisos. "Sí, [el dispositiu] existeix, encara que és inaccessible una vegada que el cotxe és completament muntat i llest per circular. En la nombrosa correspondència que hem mantingut amb la FIA, aquesta peça ha sorgit i hem acordat un pla per seguir endavant", ha explicat.

El que està clar, és que Red Bull no pot utilitzar el dispositiu en el Gran Premi dels Estats Units d'aquest cap de setmana, per la qual cosa farà que veure quin és el rendiment dels monoplaces, si empitjora o no, un indicatiu interessant per saber si el portaveu de Red Bull té raó o no.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!