És el videojoc de moda, no para de créixer i tothom l'acaba coneixent d'una manera o una altra. Qui tingui fills -especialment d'entre 7 i 16 anys- segur que n'han sentit a parlar. També el coneixeran els amants del futbol, i és que una estrella com Antoine Griezmann celebra els seus gols imitant un dels balls del joc. Fins i tot Sergi Roberto, al seu Instagram personal, comparteix vídeos ensenyant com hi juga. Evidentment, estem parlant del Fortnite.
Els futbolistes de l'Atlètic de Madrid i del Barça segurament l'utilitzen de manera casual, però el fenomen va molt més enllà i alguns gamers s'hi poden dedicar professionalment. Aquest dijous, i coincidint amb l'inici del Barcelona Games World 2018, responsables de l'equip Penguins han explicat a la premsa què són el eSports i, en concret, en què consisteix la dèria Fortnite.
Tot i que existeix certa controvèrsia sobre si els eSports són un esport com a tal, la realitat és que la seva indústria ja mou tants diners com el món del bàsquet, per exemple. Sense anar més lluny, l'última final de League of Legends (un videojoc d'estratègia reeixit a Corea del Sud) la van veure 36 milions de persones, xifra que supera les finals de l'NBA o el Mundial de Rugbi.
Dins del món dels eSports s'hi creen lligues, divisions, tornejos i tot tipus d'estrats on els equips competeixen amb l'objectiu de ser els millors. Els clubs tenen patrocinadors milionaris i jugadors amb salaris d'estrella que entrenen més de 8 hores al dia davant de la pantalla.
La mecànica del Fortnite és molt senzilla: A grans trets, el joc consisteix en matar tots els contrincants, que, com l'usuari, estan atrapats en una illa deserta gegant. Cada jugador, des de casa seva, divaga per el territori buscant armes i munició per reforçar-se, i, mentrestant, elimina els oponents. Com passa a la novel·la Els jocs de la fam, només pot quedar una persona amb vida. Tot, això sí, adobat amb balls esperpèntics, skins (disfresses) de tot tipus de personatges, i temàtiques vinculades a l'actualitat.
El Fortnite fins ara no comptava amb secció competitiva, però el gran èxit del videojoc i el nivell superlatiu d'alguns usuaris ha provocat que Penguins -un club patrocinat, per exemple, per Adidas i LG- creï una secció dins el seu club destinada a jugar a aquest videojoc.
De la pastisseria al Fortnite
Un dels integrants de l'equip Penguins és Vicens Tallo -Mardook al joc- un català de 22 anys que s'està convertint en un autèntic professional del Fortnite.
Tallo explica que en principi hauria d'entrenar entre 6 i 7 hores al dia, tot i que admet que sempre acaba jugant 8 o 10 hores, "perquè al cap i a la fi és una cosa que m'agrada". Mardook sempre ha combinat la seva passió pel Fortnite amb la pastisseria, però ara ha acabat els estudis i es vol centrar exclusivament en el videojoc: "És la meva aposta, ara per ara no puc viure només d'això, però quan es creï la Lliga l'equip podrà competir de manera federada i demostrar el que sap", assegura.
¡El equipo de @PGM_esports para dejar helados a sus rivales!
— Llama League | Fortnite (@Llama_League) 12 de septiembre de 2018
PGM FreeKO -> @itsFrico
PGM r3koi -> @r3koi
PGM MaRDook -> @xMaRDooK
Twitchimsh4rky -> @Pollito_esp pic.twitter.com/CYhJ5xp6Bz
Un dels inconvenients de ser jugador professional d'un eSport, segons expliquen, són els prejudicis. Tot i així, Mardook assegura que a ell sempre l'han recolzat: "La família sempre ha estat amb mi i a més ho he pogut combinar amb els estudis", i afegeix "a més, si no funciona sempre puc tornar a la pastisseria".