Les IV Jornades de Clubs de LALIGA celebrades en PortAventura World van oferir una imatge d'avenç i futur del futbol professional espanyol després de l'arribada de gairebé 2.000 milions d'euros que acceleren la transformació dels clubs d'espanyols.
En aquest context, les infraestructures com els estadis o ciutats esportives, i la seva posterior explotació comercial i monetització, són alguns dels àmbits en els quals els clubs de LALIGA HYPERMOTION estan posant més èmfasi per potenciar la seva transformació. Per exemple, la SD Osca saca partit a El Alcoraz apostant per crear espais exclusius dins de l'estadi. En paraules de Ricardo Mur, Conseller Delegat del club, "Osca té un estadi conforme també amb la seva població, concasi 9.000 espectadors d'aforament. Però tot i així, amb l'última reforma apostem per afegir espais VIP, que representen un 6% del total, i que ens permeten generar un 33% dels ingressos globals d'adobs i ticketing, la qual cosa és una xifra molt important per a l'economia del nostre club".
Per la seva part, l'històric Reial Saragossa viu actualment un procés de transició en espera de l'arribada de la Nueva Romareda el 2027. "Els fons que rebem van coincidir en un moment dins de la vida del Real Saragossa molt concret, que és la reforma de l'estadi de la vella Romareda. És un recinte de 1957, de manera que en aquest mateix context temporal ha coincidit el projecte, que ja està en marxa. Ja tenim la grada de Gol Sud en obres durant una temporada, i alhora estem preparant un estadi modular, una cosa molt singular a nivell mundial on jugarem durant dues temporades, la 25-26 i la 26-27", va indicar Carlos Arranz, director comercial i de màrqueting del Real Saragossa.
A més, la Nueva Romareda, que augmentarà la capacitat a 43.000 localitat davant les 33.000 actuals, "es tornarà a una infraestructura de primer nivell internacional amb un estoc d'hospitalitats i espais específics orientats al negoci i diferents tipologies de clients nous que ara no els podem satisfer perquè en la vella Romareda no tenim aquests espais", va afegir Arranz.
Per al Llevant UD l'objectiu marcat és convertir el Ciutat de València en un espai multiusos. María Aragó, responsable d'infraestructures de negoci del Llevant UD, va explicar que gestionen l'estadi "com un concepte 365 per monetitzar cada metre quadrat de l'estadi. Treballem per ampliar l'hospitality, perquè amb la creació del club d'empreses tenim una demanda molt alta, de fet, la capacitat de llotges la tenim gairebé al 100%".
Així mateix, Aragó va assenyalar que "el poder allotjar molts més congressos, esdeveniments, concerts, tota mena d'esdeveniments durant l'any, que no sigui sol futbol, i que les empreses de la ciutat puguin venir a utilitzar l'estadi tots els dies al final donar tota aquesta versatilitat que crec que amb aquest impuls és important també per al club i per a l'estadi".
Així, segons es va poder constatar durant la trobada, la previsió és que els estadis espanyols puguin oferir millors experiències per als aficionats i d'aquesta manera continuar competint en aquest àmbit amb estadis de competicions com la Premier League anglesa o Bundesliga alemanya.