Alpine semblava haver entrat en un atzucac pel que fa als seus problemes de potència, però de cara a aquest hivern i a la nova temporada, podria haver trobat la manera de sortir-hi en un nou software per al motor que el farà ser més eficient en la recuperació de la seva energia.

Bruno Famin, Team Principal de l'escuderia francesa, explicava el perquè els seus cotxes, sent en molts caps de setmana el més ràpid en recta de la graella, seguia sense ser competitius. Evidentment, es devia a la seva configuració i a la poca càrrega aerodinàmica que incloïa, però tot es devia al dèficit de potència que, de cara a 2024, podria veure's solucionat. "Vam intentar reduir-ho amb l'aerodinàmica, però reduint la resistència a l'avenç també anàvem reduint el suport", explicava.

Esteban Ocon Alpine / Foto: Europa Press
Esteban Ocon, durant el GP d'Abu Dhabi amb Alpine / Foto: Europa Press

Alpine dona amb l'origen del problema

En aquest sentit, i mitjançant un nou sistema de software per a la part elèctrica del seu motor, Famin ha explicat el quid de la qüestió per recuperar part del ritme que li ha faltat durant la present temporada als cotxes d'Esteban Ocon Pierre Gasly: "Estudiant el problema ens hem adonat que el nostre dèficit prové fonamentalment de la recuperació d'energia. I que podríem solucionar-ho amb un nou software. Seguirem tenint un dèficit de potència, però permetrà als pilots que la facin servir millor", argumentava.

D'aquesta manera, Bruno Famin detalla com seguiria existint aquest problema de potència o, almenys, que els seus pilots seguirien sense disposar de tot el potencial que desitjarien dels seus motors. Amb tot, almenys, de cara a la nova temporada disposarien de l'opció d'administrar-se millor l'energia utilitzada, per, almenys, poder-la fer servir durant més estona.

Bruno Famin Team Principal Alpine / Foto: Europa Press
Bruno Famin, Team Principal d'Alpine / Foto: Europa Press

L'eterna lluita amb Fernando Alonso

D'aquesta manera, Alpine espera recuperar el terreny perdut, sobretot, pel que fa a Aston Martin. Independentment de la figura de Fernando Alonso i l'eterna lluita entre l'escuderia francesa i l'asturià per la seva sortida per la porta del darrere del box gal, cal recordar que era l'escuderia francesa la cinquena durant la darrera temporada i ara ho és Aston Martin amb una brutal diferència. De fet, només cal fer una mirada a la classificació final del Mundial de Pilots per veure com Alonso té gairebé el doble que les puntuacions de Gasly Ocon junts.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!