Des de 1991, el Circuit de Montmeló apropa grans llegendes de l'automòbil a milers d'aficionats a les seves instal·lacions, que se situen a uns vint quilòmetres de la capital catalana. Aquest any, com a novetat, la ciutat de Barcelona es converteix en protagonista amb una àmplia programació, amb l'objectiu de democratitzar i donar a conèixer els monoplaces que participaran en el GP de Fórmula 1, que engega divendres 21 de juny.

El Passeig de Gràcia, amb edificis tan reconeguts de l'arquitectura modernista com la Casa Batlló i La Pedrera, és l'escenari elegit per a l'exhibició a l'aire lliure d'aquest dimecres, en la qual els monoplaces circularan fins a 100 km/h per fer una demostració amb girs inclosos en un recorregut de 600 metres fins a la plaça de Catalunya, a ple cor de la ciutat, segons ha detallat l'organització.

En aquest punt, que servirà de meta, s'ha instal·lat des d'aquest diumenge una zona per als aficionats amb un escenari que ha atret un sol dia a més de 6.000 curiosos -s'espera que arribin més de 100.000 persones-, i on es pot emprovar un simulador de F1, així com fotografiar-se amb els cotxes de les escuderies protagonistes que competiran en el Gran Premi.

Aquestes instal·lacions compten amb llocs de gastronomia catalana, rèpliques d'un garatge i una pista de Scalextric, a més de les actuacions d'artistes com Txarly Brown DJ, Mon DJ, Els Amics de les Arts, Hotel Engrut, Magic Pol o Robert de Palma Dj, entre d'altres.

La indústria automobilística, motor de I+D

L'exhibició que recorrerà el Passeig de Gràcia serà una oportunitat per conèixer les últimes innovacions tecnològiques en motor, aerodinàmica i materials del sector, ja que l'automoció s'ha convertit en els últims temps en laboratori de reducció d'emissions dins de la indústria del motor.

Un fet que han convertit al mateix Circuit de Barcelona en el més sostenible del món, segons un estudi de la consultora italiana Right Hub, en el qual posiciona el de Montmeló per davant del circuit de Mugello (Itàlia) i Paul Ricard (França).

Altres capitals del món com Londres, Nova York i Madrid han comptat en altres ocasions amb equips de F1 circulant pels carrers de les seves ciutats, amb l'objectiu de posar de relleu el patrimoni no només arquitectònic, també cultural i comercial.