Canvi de paradigma al Barça. Aquesta temporada acaba el patrocini de Rakuten i la temporada vinent entrarà Spotify. El club blaugrana ha arribat a un acord amb l'empresa de serveis multimèdia sueca per convertir-se en el patrocinador principal del Barça. Tot i això l'acord haurà de ser aprovat pels socis culers en una assemblea extraordinària telemàtica que se celebrarà el proper dia 3 d'abril.
Un acord històric
Joan Laporta i la seva junta directiva porten temps buscant i estudiant ofertes, però després de negociar i renegociar, finalment Spotify ha estat l'escollida. L'acord principal serà per quatre temporades, és a dir, fins a la temporada 2025/26. El Barça ingressarà entre 60 i 70 milions d'euros entre fixes i variables.
Acord amb @Spotify per unir el futbol i la música com mai ho havies vist abans 🏟
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) March 15, 2022
És un acord històric perquè a banda de convertir-se en el patrocinador principal de la samarreta del club, la vinculació anirà molt més enllà. Spotify rellevarà Rakuten de la samarreta de futbol masculí, però també s'ubicarà en el lloc de Stanley en la samarreta de l'equip femení. I no s'acaba aquí la presència de la marca sueca, ja que Spotify també se situarà en el frontal de la samarreta d'entrenament, però en aquest cas serà durant les tres properes temporades.
I més enllà de les samarretes, Spotify també tindrà els naming rights del Camp Nou a partir del juliol del 2022. El club diu especifica que aquest acord pel nom de l'estadi serà a "llarg termini", i que La Vanguardia concreta que serà per 20 anys. El que el Barça cobrarà durant aquests anys també canviarà depenent de si el nou estadi està en construcció o un cop ja estigui estigui finalitzat. És a dir, a partir d'ara ens haurem d'acostumar a escoltar l'estadi blaugrana amb un nom comercial per primera vegada en la història del club: Spotify Camp Nou.
Spotify, molt interessat en el futbol
Ja feia setmanes que l'acord estava a tocar, a falta de tancar uns últims serrells. La cúpula directiva de Spotify, fins i tot, va presenciar en directe des de la llotja del Camp Nou el passat mes de febrer el partit contra l'Atlètic de Madrid. I encara que l'acord semblava proper fa unes setmanes, finalment ha arribat el 'sí' del Barça després de l'aprovació en la reunió de la junta directiva celebrada aquest dimarts.
Cal dir que Daniel Ek, cofundador i director general de Spotify, porta temps intentant posar els peus en el negoci del futbol. Abans d'arribar a l'acord amb el Barça, ja fa uns mesos, va intentar comprar l'Arsenal, però finalment no va aconseguir el seu objectiu. I ara entra de ple en el negoci del futbol a través del Barça.
Les ofertes descartades
Abans de l'acord final amb Spotify també havia estat finalista Vegan Nation, una comunitat global que aplega persones que creuen en la necessitat vital d'una manera de pensar més sostenible, però que a més també compta amb la seva pròpia criptomoneda, el GreenCoin (GRNC). Precisament, prèviament també s'havien valorat —i finalment rebutjat— tres altres ofertes: la d'una altra empresa d'intercanvi de criptomonedes com Crypto Exchange, la d'una empresa índia d'educació online i també la d'un fons d'inversió de l'Aràbia Saudita.
Però cap proposta ha convençut més que Spotify. El seu prestigi internacional, a més de les seves condicions econòmicament inigualables, han acabat decantant la decisió de la junta directiva blaugrana.