Meyba, Kappa, Nike... i Puma? La relació del Barça amb el seu proveïdor de samarretes sembla que podria arribar a un nou final. Fa més vint anys que la marca nord-americana Nike està relacionada amb el club blaugrana, però amb l'arribada de la crisi de la Covid i l'entrada de la nova junta directiva es podrien produir canvis.
Puma s'interessa pel Barça
Tot i que la relació entre les dues parts va començar al 1998 i l'últim contracte firmat allarga la vinculació fins al 2026, hi ha l'interès en renegociar el contracte firmat al 2016. I segons informa l'Ara, després d'aquest interès per tornar a seure per parlar de les condicions entre Nike i el Barça, la marca alemanya Puma s'ha apropat al club blaugrana per temptejar el terreny.
Precisament, la marca Puma porta anys apostant fortament per grans noms del món de l'esport. Ja es va endur Neymar Jr de Nike, porta clubs com el Manchester City i, fins i tot, vesteix Pep Guardiola. També són esportistes Puma grans noms com l'exatleta Usain Bolt, els jugadors de l'NBA Kyle Kuzma o DeMarcus Cousins, o futbolistes com el Kun Agüero, Antoine Griezmann, Cesc Fàbregas, Gianluigi Buffon o Luis Suárez. I un altre dels clubs que vesteix Puma és el Girona.
Nike, en crisi per la Covid
Nike paga cada temporada al Barça una xifra de 105 milions d'euros fixes que poden arribar als 155 si s'aconsegueixen tots els variables. Una autèntica milionada i rècord en un club esportiu que ara vol renegociar per fer front als seus problemes econòmics per culpa de la pandèmia del coronavirus. Degut a la situació de crisi global, en especial en el món de l'esport, van tenir unes pèrdues de 704 milions entre els mesos de març i maig del 2020. I el final d'any no va ser gaire millor.
Amb la crisi de la Covid ben present, tot i que veient una millora en els propers mesos, ara Nike vol parlar amb el Barça per refer les xifres del contracte. Encara tenen cinc anys més de relació contractual, però segons la mateixa informació, al Barça també li interessaria reformular el contracte.
La idea del club blaugrana és "guanyar més autonomia" per poder gestionar a la seva manera el negoci, amb especial interès en el comerç online. El Barça busca "més capacitat d'autogestió i decisió respecte a Nike". Recordem que al 2018 el club blaugrana ja va fer un pas important en aquest sentit després de recuperar l'explotació de les tendes i del comerç al detall per gestionar-lo de forma directa a través de la societat Barça Licensing and Merchandising.