El Barça necessita aconseguir grans ingressos per poder tornar a ser un equip competitiu a Europa. La delicada situació econòmica de l'entitat que actualment presideix Joan Laporta obliga a plantejar-se la venda de certs actius per poder reflotar la situació, i un d'aquests actius que són més a prop de trobar comprador és Barça Studios.
Amb Laporta s'ha multiplicat el seu valor
Es tracta d'una de les quatre parts del Barça Corporate, que va ser creat per la junta directiva de Josep Maria Bartomeu per intentar generar ingressos ràpids i per pal·liar, en part, les conseqüències econòmiques de la pandèmia. Dins del Barça Corporate també hi és el Barça Licensing i Merchandising (BLM), que tracta de totes les botigues per a la comercialització de la roba i les llicències de productes del Barça al voltant del món.
Les altres dues parts restants són el Barça Innovation Hub: una plataforma d'impuls d'investigació científica i tecnològica aplicada a l'esport i el coneixement; i Barça Academy, amb prop de 50 escoles a tot el món de model formatiu de futbol i valors.
Però tornant a Barça Studios, es pot dir que des de l'arribada de Joan Laporta el seu valor ha crescut i molt. Fa un any, quan va assumir la presidència, aquest actiu tenia un valor aproximat de 50 milions, mentre que en el dia d'avui el Barça ha rebut dues ofertes per vendre una part del mateix per molts més diners.
350 milions per menys de la meitat
Una d'elles, de la que no se saben les xifres, és pel 30% del producte, que és el percentatge que tenia pensat vendre Joan Laporta, però no inclou una opció de recompra, una cosa que també volia aconseguir el president. La segona oferta és difícilment rebutjable.
En aquest cas, li han ofert al Barça 350 milions d'euros pel 49%, el que faria que el club continués tenint la capacitat de decisió, i aquesta sí que inclouria una opció de recompra en el futur. L'entitat té a sobre de les taula aquestes dues ofertes i ha de decidir quina és la millor per a la venda de Barça Studios, després que els socis donessin llum verda per vendre el 49% de la societat de negoci audiovisual.
En cas de confirmar-se la venda d'aquest actiu, el club guanyaria múscul financer per afrontar possibles inversions esportives. I quan es parla d'inversions esportives, un nom destaca per sobre de tots, el d'Erling Haaland. El Barça està disposat a fer un esforç per fitxar el noruec i amb 350 milions més a la caixa aquest esforç seria menys complicat de fer.