Els culers ploren la marxa de Leo Messi i, mentrestant, s'està a punt de tancar la seva arribada al PSG. Però aquest adeu de la gran estrella culer, a banda de ser molt dur emocionalment, també ho serà econòmicament per al Barça.
El Barça perd la marca Messi
Semblava que sense Messi el club blaugrana deixaria de pagar els prop de 100 milions d'euros que havia acordat de fitxa i tindria més facilitats per complir amb el fair-play financer de la Lliga espanyola, i en cert sentit serà així, però no del tot. El Barça no pagarà tots els milions de la fitxa de l'argentí i sí que hi haurà millors números per complir amb les exigències econòmiques, tot i que encara s'han de rebaixar alguns sous de futbolistes.
Però el que potser no es veu a primer cop d'ull és tot el que comporta la marxa de l'estrella argentina. Sense Messi, el Barça perd tot allò que el '10' generava. En les properes setmanes encara pot seguir venent productes de Messi, sobretot per liquidar tot l'estoc que tenen acumulat, però a partir del mes d'octubre el marxandatge de Messi ja no hi serà. La marca Messi deixa d'estar al costat de la marca Barça.
137 milions d'euros de pèrdues
El Barça ha començat a esborrar el futbolista del Camp Nou perquè ja no pot comercialitzar amb els seus drets d'imatge. I això comportarà que el club es quedi sense poder vendre les seves samarretes i tots els productes que tenia relacionats amb el '10', la gran estrella també pel que fa a les vendes.
En aquest sentit, la consultora Brand Finance ja ha concretat que el valor de marca de Messi era de 137 milions d'euros. Suposa una disminució de l'11% del valor del club respecte a l'actual valoració de 1.266 milions.
Un Barça que, doncs, acabarà tocat pel que fa a la marca. Però també suposarà que deixarà d'ingressar per tots els productes relacionats amb Messi, contractes de patrocini que automàticament es perden i possibles inversors que ara miraran cap a una altra banda.
La mateixa consultora comptabilitza que el club blaugrana perdrà 77 milions per ingressos comercials, 43 per productes de màrqueting i 17 en ingressos de pel dia de partit. Messi aportava molt indirectament.
Sense el millor futbolista del món, el Barça serà menys seguit arreu. I segurament en el terreny econòmic li hauria sortit més a compte retenir-lo un parell de temporades més al preu que fos.