No hi ha hagut sorpreses i els socis compromissaris del Barça han aprovat el patrocini de Spotify en una assemblea general extraordinària que per primera vegada a la història ha estat resolta amb el vot telemàtic. El canvi de paradigma ja és un fet i a partir de la temporada 2022/23 el nou patrocinador principal del club blaugrana serà l'empresa de serveis multimèdia sueca. I, a més, gràcies a aquest acord, Spotify inclourà el català en la seva aplicació.

Spotify, aprovat per gran majoria

Els socis compromissaris han ratificat per gran majoria l'acord amb Spotify, que es converteix en el Main Partner del club blaugrana i en Oficial Audio Streaming Partner, després dels 625 vots a favor, 49 en contra i 27 en blanc. I el president del Barça, Joan Laporta, ha celebrat aquest resultat: "Ho hem aconseguit! Aquest acord és fantàstic i històric!".

No s'han concretat els milions que ingressarà el Barça per un motiu de confidencialitat del contracte, però s'ha sabut en les últimes setmanes que el Barça percebrà un total de 435 milions d'euros de Spotify durant 12 anys. Una xifra que es realça sobretot pels 60 milions d'euros per temporada que es cobrarà pel patrocini de la samarreta tant del primer equip masculí com la del femení. D'aquesta manera, Laporta ha assegurat que "és el millor acord de patrocini de la samarreta de la història del Barça".

Spotify apostarà pel català gràcies al Barça

El president blaugrana ha defensat l'acord amb Spotify com una manera de "posar-nos en primera línia mundial en tots els aspectes" i per tornar a ser "admirats i respectats arreu del món". Laporta ha alçat la veu i ha afegit que "el Barça no es rendeix" i que "hem retornat l'alegria al barcelonisme".

A més, Laporta ha fet un avançament a nivell mundial, explicant que després de l'acord de patrocini del Barça, "Spotify presentarà la seva aplicació en llengua catalana, el català, que és l'idioma oficial del nostre club i de Catalunya".

Un acord històric

Juli Guiu, vicepresident i responsable de l'àrea de màrqueting, ha detallat que és un acord que va més enllà de convertir-se en el patrocinador principal de la samarreta del club. Spotify rellevarà Rakuten de la part frontal de la samarreta de futbol masculí, també s'ubicarà en el lloc de Stanley en la samarreta de l'equip femení, a més de situar-se en el frontal de la samarreta d'entrenament. L'acord serà per quatre temporades menys en el cas de la samarreta d'entrenament, que serà durant tres cursos.

Aquest acord amb Spotify també és històric perquè l'empresa sueca adquireix els title rights del Camp Nou a partir del juliol del 2022. Un fet que és nou al Barça, ja que mai ha venut els drets comercials dels noms dels seus estadis.

Fotomuntatge de l'Spotify Camp Nou / FC Barcelona

La comissió econòmica del Barça també valida l'acord amb Spotify

Aquesta llum verda per part dels socis culers arriba just després de la validació de l'acord de patrocini per part de la comissió econòmica del Barça. El passat 30 de març, en una reunió telemàtica, es va analitzar l'acord de patrocini amb la companyia sueca. I la resolució de Jaume Guardiola, el president, Joan B. Casas, Júlia Bosch, Carme Hortalà, Eduard Romeu i Jaume Carrasco, va ser acceptar l'acord amb Spotify: "Analitzades les condicions econòmiques concretades al contracte, la Comissió estima que en el seu conjunt constitueixen un bon acord i que la seva ratificació és convenient i necessària per consolidar la gradual recuperació de l'equilibri patrimonial del club".

Sense explicar-ne econòmicament els detalls, la comissió econòmica conclou que "les condicions econòmiques són favorables als interessos del club".

 

Imatge principal: Joan Laporta parlant durant l'assemblea de compromissaris del Barça / FC Barcelona