No és habitual que una escuderia canviï la seva alineació a mitja temporada, però Williams es va carregar Logan Sargeant en ple agost i va anunciar que seria Franco Colapinto qui ocuparia el seu lloc fins a final de curs. La notícia no va tardar a fer la volta al món i menys en tractar-se de l'arribada d'un argentí a la F1 després de 23 anys.
Als seus 21 anys, el de Pilar era promocionat a la categoria reina després de començar la present campanya a la Fórmula 2 defensant els interessos d'MP Motorsport. James Vowles, Team Principal de Williams, va justificar el seu fitxatge per la necessitat de "maximitzar cada oportunitat de sumar punts", però el que pocs esperaven no era només el seu brillant debut a Monza, sinó la gran tirada mediàtica de la seva figura.
Franco Colapinto, una mina viral
És molt d'hora per assegurar que Williams ha sortit guanyat amb el canvi de Sargeant a Colapinto, però el cert és que l'argentí va debutar al GP d'Itàlia amb molt bona nota. Partia des de la 18a posició i va acabar 12è a pocs segons del seu company Alex Albon.
A nivell esportiu, l'arribada del nom de la darrera setmana a la Fórmula 1 va deixar grans sensacions, però on encara és més trending topic el seu nom és a les xarxes socials. Colapinto és el seu propi Community Manager. Divertit, espontani i sense filtre. De fet, el darrer dissabte bromejava amb aquest fet davant més d'un centenar de milers d'interaccions: "Els volia explicar que des del pròxim dilluns hi haurà una CM al darrere d'aquest compte... ha estat 'divers' mentre ha durat", compartia el pilot. Amb tot, minuts més tard, donava sentit a la seva broma publicant que "espero que no s'ho hagin cregut això no passarà mai".
Sense filtre
Bromes com la del darrer cap de setmana se les pot permetre un pilot que va debutar a la F1 amb pràcticament un 10 com a nota, però els tuits virals de l'argentí ja van començar a ser tota una sensació el dilluns, just després de la carrera a Monza. El '43' va compartir una imatge al límit de la graveta amb el següent peu de foto: "que lindo esto che". Així, en argentí i sense filtre.
Un vídeo seu sortint de boxes durant els entrenaments lliures també va ser objectiu d'un dels seus tuits virals: "fa re cheto se ve de afuera", compartia aquest cop. A més a més, a banda de la seva facilitat per generar interaccions a les xarxes socials, també ha estat al focus de totes les mirades per la seva picardia. Primerament, per la seva gran relació amb la periodista i presentadora de DAZN, Christine Giampaoli. Només han compartit una entrevista, però al pàdoc ja es pot observar la gran relació que mantenen. Com no podria ser d'una altra manera, les xarxes socials van fer la resta i van començar a especular.
Aquestes imatges es remunten al divendres del GP d'Itàlia, però el darrer dijous, Colapinto va tornar a ser tendència a Twitter pel seu intercanvi de comentaris amb la famosa cantant argentina Nicki Nicole. El jove pilot va publicar la paraula "foto" al costat de la icona amb el número 1, simulant el format de les imatges d'una única visualització que s'envien per WhatsApp. Nicki Nicole va respondre a la seva publicació, comentant de manera picaresca "no em deixa obrir-la". Franco Colapinto, sense cap vergonya i conscient de l'enrenou que causaria la seva resposta, va replicar-li el missatge amb un "te l'envio per privat".
Colapinto, una màquina de generar interaccions
En general, a les xarxes socials es busca obtenir el màxim d'interaccions possibles. Les escuderies de Fórmula 1 no es prenen tantes llicències com per exemple els clubs de futbol, però l'arribada de rookies com Colapinto pot començar a canviar aquesta dinàmica. Amb altres màquines de generar interaccions com Valtteri Bottas o el propi Fernando Alonso, Franco Colapinto pot seguir canviant aquesta dinàmica cap a una Fórmula 1 on el desvergonyiment no només té lloc sobre l'asfalt.