Neixen els dubtes pel que fa a Aston Martin i al seu projecte. El vertiginós Red Bull Ring d'Àustria ja augurava un difícil cap de setmana per a l'aerodinàmic AMR23 de Fernando Alonso. Finalment, va acabar en una cinquena plaça aconseguida als despatxos després de l'apel·lació de l'escuderia britànica i la consegüent sanció a Carlos Sainz per track limits.
Silversotne anava a ser igual o pitjor i, efectivament, el GP de la Gran Bretanya ja va ser contrari a l'asturià el dissabte amb el seu novè millor temps i a la jornada dominical, gràcies a la seva defensa durant les últimes voltes davant Alexander Albon i a un Safety Car molt favorable a la volta, precisament, 33, Alonso va aconseguir salvar una setena posició.
Fernando Alonso fa una crida a l'esperança
Tot i que el circuit anglès se sabia contrari a l'Aston Martin, Fernando ho sabia de sobrera i, en acabar la carrera, va fer una crida a l'esperança. El '14' assegurava que vindrien coses millors i es parava a recordar el fulgurant inici de campionat dels seus. Inclús Mike Krack, màxim responsable al box verd, va reconèixer instants després de concloure del GP de la Gran Bretanya que, a l'hora de treure la part positiva de les coses "Fernando ens està ajudant molt en aquesta situació".
El veterà pilot espanyol és un pilar fonamental per a Aston Martin i no només a nivell esportiu. Cert és que acumula el 75% de la seva puntuació al Mundial de Constructors, però la seva fredor i la seva experiència son dos dels factors que el fan molt més gran que un pilot bicampió del món i amb el seu talent al cockpit.
Canvis a Aston Martin de cara a 2026
Als seus 41 anys, diverses personalitats pròximes a Fernando Alonso han reconegut que es troba en un dels moments més dolços de la seva carrera. Ho va fer el seu excompany d'equip a Renault, Giancarlo Fisichella i ho han comentat diversos dels seus rivals directes a la graella, inclòs el mateix Max Verstappen.
Sigui com sigui, tot i ser tota una institució sobre l'asfalt, la seva renovació no està assegurada. Aston Martin, de cara a l'any 2026, augura canvis i potser transcendeixen fins al box. L'escuderia de Lawrence Stroll passarà a competir impulsada per motors Honda i, segons algunes publicacions, el nom de Yuki Tsunoda ha estat vinculat a aquesta nova etapa.