Fernando Alonso ha culminat una temporada, pràcticament, de somni. Després d'un parell d'anys a la deriva vestint els colors d'Alpine, el bicampió del món espanyol ha tornat a somriure. Ha finalitzat la temporada en la quarta posició del mundial de pilots, per sobre d'homes com Lando Norris, Charles Leclerc o Carlos Sainz amb el cinquè cotxe de la graella. Els registres efectuats pel d'Oviedo no entraven, ni de lluny, en les seves millors previsions, i ha fet somiar tots els seus fans amb la 33.
Vuit podis sustentats en una engegada espectacular d'Aston Martin, que van permetre veure lluites amb Max Verstappen (aquella a Mònaco, eren intermedis), o imatges que evocaven a temps passats amb les lluites de Fernando Alonso contra Lewis Hamilton, així com autèntiques lliçons de pilotatge del d'Oviedo, com la que va mantenir amb Checo Pérez al Brasil. Per tot això, el veterà pilot, de 42 anys, s'ha mostrat molt satisfet i ha dit d'aquesta temporada que "ha estat el millor, al nivell de 2012."
Alonso, agraït per una il·lusionant temporada
La davallada de rendiment durant el segon tram de temporada de l'Aston Martin no ha impedit que Alonso torni a il·lusionar-se de cara a 2024. Però sí que ha tret la possibilitat de veure més podis de l'asturià i de ser més a prop de pujar a dalt de tot, però, el 2023 ha tornat el bicampió a la primera línia de la Fórmula 1.
"És completament inesperat ser quart del Mundial. Per a mi, 2012 i 2023 són les millors temporades de la meva carrera. És una posició que mai no hi hagués vaig imaginar a l'inici de l'any", va assegurar el protagonista al terme d'una campanya realment emocionant i il·lusionant per a l'equip de Silverstone.
Fernando Alonso ha tornat, ja no es parla que espera un gran cotxe, ara és un dels millors pilots fent el que sap fer. L'asturià té moltes expectatives per a 2024, ja va deixar caure alguna de les seves perles, la qual cosa ha il·lusionat l'alonsisme, encara que ha demanat calma.
Els deures d'Aston Martin per a 2024
Ara tot depèn de l'AMR24. El monoplaça de l'any que ve serà clau per veure l'asturià lluitant, primer per la 33, i després pel seu tercer mundial. Una fita, en el dia d'avui, impossible. I és que tot el pes recau en Anglaterra, a la fàbrica d'Aston Martin, que haurà de dissenyar un monoplaça que millori el present, amb dos components clau: més consistència i més velocitat punta en recta.
"Necessitem més consistència. Un dels punts febles és que el cotxe funciona en un rang molt petit, estaria bé si tinguéssim un nivell més estable, va ser una conseqüència en desenvolupar el cotxe, perquè va caldre sacrificar àrees," van ser les declaracions d'Alonso, llançant un missatge al seu equip.
"També és important millorar la velocitat en recta. Això, quant a nombres de prestacions, ha estat el nostre punt feble. Érem més lents que la resta en les rectes, si volíem equilibrar-lo havíem d'eliminar alguna cosa d'aleró i això ens feia anar més lents en les corbes", va dir el pilot abans d'afegir que "tenim algunes idees per a l'any que ve i hauria de ser millor".