La situació és la que és, i si a Miami ja es feia difícil acceptar que Aston Martin estava per darrere d'Alpine, a Imola ho estava inclús d'RB i de Haas. Sí és cert que Fernando Alonso va tenir un cap de setmana molt complicat a nivell de pilotatge i el propi asturià va ser molt autocrític amb això, però cal dir que virolles i sortides de pista com les que va protagonitzar durant els lliures i la qualy són episodis que pràcticament estaven descartats en un pilot amb el seu talent.
Sortir últim al traçat de l'Emília-Romanya és pràcticament sinònim de quedar-se sense puntuar, però la carrera d'Alonso va ser directament de gregari. El '14' avançava abans de la carrera que prioritzaria córrer amb aire net i això justificava que sortís amb tous i fos el primer a passar per boxes. No obstant això, la resta d'equips, protegint-se d'un undercut de l'espanyol, van aturar els seus pilots per tal de no perdre posició i, per tant, Alonso va tornar a trobar-se aire brut en el seu segon stint.
Entre el circuit i el ritme, un cap de setmana per a oblidar
En una carrera a una aturada en què, a més a més, el circuit era tan estret i amb tan poques rectes, la dificultat per avançar era tal que el poder de l'undercut es multiplicava. En aquest sentit, també és cert que Aston Martin podria haver previst que no trobarien una catifa vermella un cop passessin per boxes.
Sauber va marcar territori, va fer la mateixa estratègia i ja directament va tirar pels terres tots els plans que hi havia amb la carrera de Fernando Alonso. I tot, després que l'escuderia britànica ja hagués programat la carrera com una quarta pràctica lliure perquè, a banda que no hi havia ritme, es donava per descartat que Fernando Alonso pogués fer alguna cosa.
De fet, durant algunes voltes va tenir la missió de retenir Esteban Ocon al darrere seu per tal de beneficiar Lance Stroll. El canadenc sortia 13è i va acabar en la 9a posició després d'una gran carrera per part seva, però en part va veure's beneficiat per un Alonso que va haver de fer d'escut davant Ocon quan el francès venia amb rodes més joves.
Una setmana per Mònaco
Tot, a una setmana per Mònaco. Cal recordar que ara fa gairebé un any, la 33 gairebé arriba al traçat monegasc i va ser un error d'Aston Martin la que la va fer impossible. Ara, l'any 2024, Fernando Alonso arriba en el seu moment més llunyà de la 33 i ja pràcticament sembla una quimera en vista de com avancen Ferrari, McLaren i Red Bull i que Aston Martin va inclús cap enrere.