Són bons temps per a Fernando Alonso en la Fórmula 1. La seva fugida d'Alpine, que era una autèntica gàbia de grills, i el seu posterior fitxatge per Aston Martin li han valgut per tornar a desplegar tota la màgia que atresoren les seves mans, per alguna cosa l'anomenen Magic. A bord de l'AMR23 ha estat capaç de tornar a emocionar tots els aficionats de l'automobilisme, i de tornar a sentir-se pilot en una temporada per al record. I és que a part de 2005 i 2006, anys en els quals es va consagrar com a campió del món amb Renault, aquest 2023 ha estat una de les millors temporades per a l'asturià.

Vuit podis, gràcies, en part, a un espectacular inici de temporada, en el qual va collir la gran majoria d'ells, alternant la segona i la tercera posició, i somiant amb una nova victòria. De fet, el d'Oviedo va vorejar la glòria a Mònaco, on una mala elecció de pneumàtics (eren intermedis) ens va privar de veure al Nano a dalt de tot del podi. Aquest ha estat el gran 'deu' de Fernando i Aston Martin, aconseguir la tan famosa, i anhelada, victòria número 33 en la carrera del bicampió del món, davant d'un Max Verstappen intractable.

Fernando Alonso celebrant el podi en Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira

Fernando Alonso vol la 33 abans del seu adeu

No és cap secret que, malgrat que a Alonso li queda corda al Gran Circ per a estona, la retirada planeja sobre la ment del veterà pilot, de 42 anys. De moment, l'asturià té contracte fins a finals de 2024, però a Aston Martin ja li han posat sobre la taula una nova oferta per renovar, però només per un any, un acte que va ser el mateix que li va enfadar quan estava a Alpine, encara que en aquesta ocasió és diferent, i tot apunta que acceptarà l'oferta per seguir un any més en la Fórmula 1.

I és que Fernando Alonso no vol dir adeu fins a aconseguir la victòria 33, i alguna més. Sap que la campanya entrant pot ser una gran oportunitat per obtenir-la, amb els enginyers de Silverstone desenvolupant un nou monoplaça, "el germà petit de l'AMR23", molt més equilibrat, competitiu i capaç de competir en qualsevol circuit, en el qual els alerons seran la clau. "Estem intentant crear un cotxe que es pugui pilotar en tots els circuits i simplement canviant l'aleró posterior o el davanter per ser més fort", va assegurar Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin.

Fernando Alonso durant el Dakar 2020 / Foto: EFE

Marc Coma ajorna el retorn de Fernando Alonso al Dakar

Una vegada assolides unes quantes victòries més, llavors sí, serà el moment del retorn de Fernando Alonso a un dels comptes que té pendents. No és cap secret per a ningú que l'asturià vol tornar a provar les dunes del Dakar, que s'està disputant a l'Aràbia Saudita des del 5 de gener fins al 19 del mateix mes. El mateix pilot ha reconegut que vol tornar a viure l'experiència de què va gaudir el 2020, al costat de Marc Coma, que ha parlat sobre una possible tornada del bicampió de Fórmula 1 al ral·li més dur del món.

"Jo crec que el que ha de fer Fernando és guanyar la 33... que arribi la 33, però que no es quedi en la 33. Això és el primer que ha de fer", ha dit Coma en una entrevista a Marca. Així doncs, el que fos copilot de Fernando al Dakar, ajorna de moment el retorn de l'asturià a conduir per les dunes, encara que, lògicament, no ho descarta.

Marc Coma saludant / Foto: EFE

"El Dakar té una atmosfera i un context que és molt especial. Si et sents bé en ella... t'acabes enganxant des del minut 1. I crec que la Fórmula 1 és molt diferent d'això. Al Dakar hi ha un esperit més pur, sense voler criticar a la Fórmula 1, però on vius unes coses que en la Fórmula 1 són impossibles", va tancar el pentacampió català de motos.