Fernando Alonso és una de les grans estrelles de la Fórmula 1 i, sobretot, ho serà encara més durant aquest 2024. El pilot espanyol d'Aston Martin va firmar durant la darrera campanya una temporada espectacular, aconseguint un quarta posició en el Mundial pràcticament quimèrica en vista que l'AMR23 era, per mitjana de ritme, el cinquè cotxe més ràpid de la graella.
En aquest sentit, s'esperava que de cara a 2024 l'asturià pogués seguir amb la seva bona ratxa de resultats i que, a poder ser, engrandís encara més la seva llegenda pel que fa als podis que ha aconseguit. No obstant això, tot i que les sensacions durant els tests de Bahrain eren positives, l'arribada dels primers Grans Premis de la temporada 2024 ha posat de manifest que Red Bull segueix intractable, que Ferrari és el gran aspirant al seu tron i que, per darrere, es troben McLaren i Mercedes.
Aston Martin, la cinquena força
Segons va afirmar el mateix Lawrence Stroll, l'objectiu d'Aston Martin de cara a aquest 2024 era escalar fins a la tercera o quarta posició pel que fa al rànquing dels més ràpids. En aquest sentit, ara com ara, no ho ha aconseguit. No obstant això, ja es va advertir durant finals de la darrera temporada que el caràcter de l'AMR24 respecte a l'AMR23 seria molt diferent.
Primerament, perquè l'AMR23 va presentar un canvi radical de presentacions pel que fa a l'AMR22 del retirat Sebastian Vettel i de Lance Stroll. L'AMR24, per la seva part, anava a sotmetre's a una petita evolució, però ni de bon tros tan abismal com la que va produir-se durant l'hivern de fa un any. No obstant això, la pròpia escuderia britànica va defensar també que, en aquest cas, l'AMR24 estava preparat per ser desenvolupat durant el transcurs de la temporada i, tal com va fer McLaren durant 2023, aquí és on residiria el quid de la qüestió.
Un cotxe ràpid és llenya per al foc intern de Fernando Alonso
El cas és que el que manté Fernando Alonso com un jove debutant és la motivació intacta que té i un foc intern que crema com el primer dia. Si Aston Martin no és capaç de proporcionar-li un cotxe ràpid, aquest foc s'apagarà i més sabent que tant l'asturià com gran part dels pilots de l'actual graella estan molt contrariats amb la quantitat de carreres total que té la present temporada. Sense anar més lluny, és la més llarga de tota la història. Així doncs, si l'equip no és capaç de desenvolupar l'AMR24 fins a, almenys, una situació per competir per podis, les ganes de seguir d'Alonso s'acabaran esvaint.