Fernando Alonso va tornar a sumar un 0 a Mònaco. El pilot asturià va tenir una jornada sabatina per oblidar, quedant-se a la Q1 per culpa del trànsit. Al traçat del Principat, si la teva posició inicial no és bona, les teves possibilitats són mínimes, però si ja tens una bandera vermella per entremig, aquestes es redueixen a 0. 

Així ho va resumir el pilot d'Aston Martin davant els micròfons de DAZN després de la carrera. Venint d'un cap de setmana pràcticament perdut a l'Emília-Romanya, també per una qualy fatal (aquest cop per un error d'Alonso), Aston Martin segueix sense poder aixecar el cap després d'un GP de Mònaco que res a veure té amb el de la darrera temporada.

Fernando Alonso, celebrant el seu podi al GP de Mònaco de la darrera temporada / Foto: Europa Press

Fernando Alonso, de nou, afectat per la mala sort: "La bandera vermella ha fulminat qualsevol possibilitat d'emoció a les aturades"

"Vam intentar tot el que teníem a la nostra mà per sumar algun punt, però ja sabíem que seria difícil. Un altre cap de setmana de mala sort, encara que el cotxe tampoc donava per a punts. No diria que hem perdut una oportunitat d'or avui, però quan surts amb durs i vols anar molt tard a l'aturada, de sobte surt una bandera vermella i has de posar els mitjos fins al final de la cursa ja és gairebé un suïcidi perquè t'han de durar gairebé 70 voltes a un ritme molt i molt baix…”, ha explicat el Fernando Alonso més sincer.

La bandera vermella ha fulminat qualsevol possibilitat d'emoció a les aturades, ja que molts pilots han aprofitat per canviar pneumàtics i arribar fins al final. Alonso ha criticat aquesta norma: "La carrera ha estat tremendament avorrida. A Mònaco, després de la classificació, només hi ha una petita esperança a l'aturada a boxes, algú pot fallar… Quan ja treus aquesta aturada per la bandera vermella, la cosa ja és dramàtica. Hem parlat moltes vegades de canviar aquesta regla... potser torna a sortir a la palestra que quan hi hagi una bandera vermella aquí no es puguin canviar els pneumàtics perquè la carrera segueixi estant viva", ha suggerit.

Fernando Alonso també és autocrític:

Tot i que raó no li falta en el seu discurs, Fernando Alonso també ha estat autocrític: "Aquestes dues curses a Imola i Mònaco han estat un toc d'atenció gran per a l'equip, però ens vindrà molt bé. Aquests dos caps de setmana han estat crucials per entendre les nostres debilitats, per entendre el cotxe, per millorar… En les dificultats sempre treus més conclusions que en les victòries, que passen una mica per sobre tots els problemes amb l'eufòria. Estem aprenent molt de cara al que queda d'any, per al 2025, el 2026…", concloïa. Amb tot, de moment, la 33 és un somni impossible.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!