"És difícil dir on som perquè no sabem què estan fent els altres", afirmava Fernando Alonso en concloure el segon dia de tests a Bahrain. Bé és cert que, a jutjar per les sensacions generals, Max Verstappen segueix fent por, Ferrari promet un any una mica més mogut i Aston Martin fa l'efecte d'haver fet una important passa endavant a nivell de prestacions.
No obstant això, no deixen de ser entrenaments i, tot i que Carlos Sainz, per exemple, deixés aquest dijous un espectacular temps a només dues dècimes de 2023, els registres en general no són congruents i, per tant, no es pot esbrinar, més enllà de les sensacions, on estarà cada equip.
Mercedes, un gran interrogant
El cas és que, més enllà de les mitjanes de temps per volta en un stint de 15 girs amb el mateix pneumàtic, no es pot comparar els temps entre pilot i pilot. Només es pot endevinar el patró de degradació d'un equip amb el d'un altre si es comparen diversos stints de cada pilot, però en el moment que la càrrega de combustible és un interrogant, és impossible aventurar-se en quin monoplaça és més ràpid.
De fet, les millors notícies per a cada escuderia s'han extret de les tandes llargues en fer una espècie de simulació de carrera. En aquest sentit, és on Red Bull s'ha vist molt fort, però també un Aston Martin que, per mitjà d'Alonso, ha demostrat que la degradació de l'AMR24 és notablement baixa.
Mentrestant, Mercedes es manté en interrogant. Ni Lewis Hamilton ni George Russell han fet voltes excessivament ràpides. Només ha estat el '63' qui, durant la darrera mitja hora del tercer dia d'entrenaments, ha sortit del box a fer bons temps. De fet, en comparació amb els tests de la darrera temporada, ha estat 3 dècimes més veloç. Per la qual cosa, fa l'efecte que Mercedes s'ha estat guardant algun as a la màniga durant aquests entrenaments i, per tant, es pot esperar que de cara a l'hora de la veritat, serà un cotxe a tenir en compte.
Aston Martin té l'objectiu de deixar de ser el cinquè cotxe
De cara al pròxim divendres, hi haurà més voltes i, per tant, menys secrets. Aleshores, els cronos seran més baixos i, ja de cara a la classificació, sortira a la llum la veritat. Aston Martin, de cara a aleshores, tindrà l'objectiu de deixar de ser el cinquè cotxe i buscar superar Mercedes i McLaren. A jutjar pel vist fins al moment, sembla una remuntada possible.