Fernando Alonso no està en absolut satisfet amb les últimes especulacions que circulen pel pàdoc, i que suggereixen que la FIA podria acabar fent marxa enrere, i rectificar en la seva decisió de modificar el reglament que en principi s'hauria d'estrenar el 2026, és a dir, a partir de la pròxima temporada. Perquè estava previst que hi hagués un canvi radical en la normativa, una situació que beneficiava algunes escuderies que ja estaven treballant en el disseny del nou cotxe.

És el cas de Mercedes o de Ferrari, que tenien molt avançat el prototip, i que es veurien perjudicats per aquesta decisió. I el mateix es pot dir d'Aston Martin, que des de l'arribada d'Adrian Newey havia estat constantment treballant en dissenyar un cotxe competitiu, capaç de poder guanyar curses i d'aspirar al campionat de Fórmula 1. Però tot pot quedar paralitzat, finalment, fins a 2028, si acaben acceptant el recurs d'algunes marques com McLaren o Red Bull.

Adrian Newey presentació Aston Martin / Foto: Aston Martin
Adrian Newey

I 'Magic' no ha dubtat a pronunciar-se respecte a aquestes especulacions, assegurant que no té sentit tornar a aplicar un canvi de normativa, quan ja s'havia aprovat l'anterior. I ha criticat durament la possibilitat de seguir amb els V10. "La tornada dels motors V10 és com dir que podríem córrer sense l'Halo. Òbviament, m'encanta l'era del V10 i del V8, i el so d'aquests cotxes que tots trobem a faltar, però no crec que la Fórmula 1 hagi de retrocedir quant a la tecnologia utilitzada als seus cotxes" va començar dient.

"Estem en un món diferent ara. La tecnologia ha evolucionat i ara tenim motors increïblement eficients que consumeixen aproximadament un terç del combustible que consumíem abans. No podem anar contra el nostre temps i contra l'era híbrida. No podem oblidar l'eficiència dels cotxes actuals en comparació amb el passat. Això és una cosa molt positiva que tenim" va sentenciar Alonso, que no ha dubtat a fer pública la seva opinió, tal com va fer Toto Wolff fa uns dies.

Toto Wolff Mercedes
Toto Wolff

Per tant, l'ex d'Alpine, de Ferrari o de McLaren està clarament en contra de seguir amb la normativa actual durant diversos anys més, ja que se'ls veuria perjudicat tant a ell com Aston Martin, i no serviria de res el treball que han fet en els últims mesos.

Alonso es planteja la retirada si la FIA torna a fer una modificació

I la decepció d'Alonso ha arribat a punt en el qual pot plantejar-se la retirada en finalitzar l'actual campanya si finalment la FIA fa una nova modificació al reglament, i aposta per mantenir els V10 durant dos anys més.