És dilluns de ressaca, emocional, després del Gran Premi de l'Azerbaidjan en el peculiar circuit de Bakú. Després dels resultats vistos, és hora de treure algunes conclusions i continuar treballant per retallar-li segons als dos Red Bull que, en el dia d'avui, sembla que no tenen rival. Max Verstappen i Checo Pérez tenen els millors monoplaces de la graella i continuen encapçalant les primeres posicions. El dia d'ahir el mexicà es va imposar al neerlandès en el seu duel particular per veure qui s'alça amb el mundial.

En el cas de Fernando Alonso, va quallar el pitjor resultat de la temporada. No ens alarmem, es va quedar a un pas del podi i va firmar una quarta posició, que el continua mantenint com el tercer pilot en la classificació general, a 33 punts del líder, Verstappen, sí, 33, heu llegit bé. Aston Martin, gràcies als grans resultats, es col·loca com el segon millor constructor.

Fernando Alonso amb el casc en el Gran Premi d'Azerbaidjan / Foto: Europa Press

Aston Martin funciona...

Els dubtes entorn de la decisió de Fernando Alonso de fitxar per l'equip anglès es feien cada vegada més grans, però, tot sembla funcionar i, una vegada per sempre, el pilot asturià sembla haver encertat, per fi, en la seva decisió. Són molts els que somien amb el tercer mundial del d'Oviedo i a Aston Martin treballen per a això.

Malgrat haver realitzat el pitjor resultat, fins ara, en finalitzar la cursa es veia Alonso, juntament amb tot el seu equip, parlar amb ànims i fins i tot alegria. El circuit de Bakú era un dels menys propicis per a l'AMR23, per la seva llarga recta, tenint en compte que la velocitat punta del cotxe verd és el seu gran hàndicap. Amb tot i això, Fernando no va quedar tan lluny del tercer lloc.

Fernando Alonso al volant de l'AMR23 en el circuit de Bakú / Foto: Europa Press

Els grans esforços dels mecànics per solucionar aquest gran deu, van funcionar en certa manera. I això és així, perquè tant divendres com dissabte Fernando i Lance Stroll van tenir problemes a l'hora d'obrir el DRS, que els impedia d'agafar més velocitat. Per sort, diumenge, tot això es va pal·liar.

... però hi ha un problema

Tanmateix, malgrat el gran ambient que sembla regnar al box d'Aston Martin, hi ha un problema que té enutjat Fernando Alonso. I és que pel que sembla "hi ha un però" de l'equip verd que no ha agradat gens al pilot espanyol i té a veure amb la velocitat dels seus mecànics.

Fernando Alonso sortint del box d'Aston Martin a l'AMR23 Bakú / Foto: EFE

Pel que sembla el d'Oviedo els ha assenyalat en privat perquè són uns dels més lents de tota la graella. A Bakú, la resta d'escuderies van ser capaces de canviar pneumàtics i proveir-se en menys de dos segons, a Aston Martin van tardar una mica més de quatre segons a fer-ho, un temps molt valuós tenint en compte que Alonso es va quedar a menys d'un de Charles Leclerc.

No és una situació nova, en els anteriors grans premis no van ser els més ràpids, però és que a l'Azerbaidjan van tenir el dubtós honor de ser els més lents. Així doncs, amb els problemes amb el DRS solucionats i amb un augment en la velocitat punta del cotxe, ara seran els mecànics que hauran de millorar la seva velocitat per no llastar els seus pilots quan parin. La següent estació serà Miami i Fernando espera que no torni a passar.