Són temps difícils per voler guanyar en la Fórmula 1. I tot perquè existeix un equip anomenat Red Bull que l'acapara absolutament tot. Ja el 2022 els de Milton Keynes van fer gala d'una superioritat absoluta, però aquesta temporada han trencat tots els registres, amb un Max Verstappen gairebé imparable. Només en una ocasió, Singapur, no hi va haver cap dels dos pilots de la marca energètica al podi. En la resta, o Max Verstappen o Checo Pérez, sobre tot el primer, han estat, i en moltes ocasions ambdós.
La resta d'escuderies ha hagut de conformar-se amb les engrunes que han deixat els austríacs, encara que per a alguns equips, eren realment útils. Sobretot per a un Aston Martin que ha fet un pas de gegants respecte a la temporada anterior, on van acabar setens, per la cinquena posició que han aconseguit aquest any. Els de Silverstone han escalat dues posicions a la taula que, a més, han suposat una injecció econòmica més gran per desenvolupar el monoplaça de 2024.
Aston Martin vol continuar creixent
El fitxatge de Fernando Alonso, l'arribada de diversos enginyers i especialistes a l'equip o la nova fàbrica d'Aston Martin són clars factors que Lawrence Stroll, propietari de l'equip, va molt seriosament. El magnat canadenc vol formar un equip guanyador, que opti a conquerir el Mundial. De moment, la marca verda ha arribat, però ara queda mantenir-se i, pel que sembla, està fent els passos indicats per a això.
L'equip ha passat de sumar 55 punts a 280 gràcies, en gran part, als vuit podis de Fernando Alonso, que ha acabat la temporada amb una gran satisfacció i amb un somriure d'orella a orella. El primer pas està fet i, ara, com diu Mike Krack, director d'equip d'Aston Martin, ja estan treballant en el "germà petit de l'AMR23".
El nou monoplaça que desenvoluparà l'escuderia anglesa genera molta il·lusió en l'entorn d'Aston Martin i tenen moltes esperances dipositades en ell. El projecte de Stroll va prenent forma i una de les claus i els aspectes fonamentals és construir un monoplaça equilibrat, ràpid i fiable per poder competir amb el Red Bull. Difícil, però no impossible.
Fernando Alonso i el seu avís a Aston Martin
També hi ha molta esperança en un Fernando Alonso que és conscient que pot estar davant del seu últim any en la Fórmula 1 i, per tant, la seva última oportunitat per a, primer, aconseguir la 33 i, després, conquerir el seu tercer mundial. Un fet que suposaria un retir daurat per al d'Oviedo, encara que sap que amb Verstappen davant, serà complicat.
Això sí, el pilot d'Astúries ja ha llançat un avís al seu equip per poder fer un pas més enllà. "Ara ve l'era més complicada per a Aston Martin", va dir el pilot en paraules a Autosport. "En aquests dos o tres pròxims anys, per trobar aquest extra, crear aquest una cosa que ningú no té... ser innovador, creatiu. És el signe d'interrogació més gran a què hem d'enfrontar-nos", va dir Fernando Alonso.