Que les temporades de Fórmula 1 són una carrera de fons no és un secret per a ningú. El cotxe base deixa de ser important si els paquets de millores que es van introduint durant la temporada són eficients i, en aquest sentit, és on Aston Martin té esperances de retallar distàncies amb les escuderies que ara té per davant. 

I és que la marca britànica ha començat la temporada sent la cinquena força de la graella, però al GP de Miami va quedar clar que està a anys llum de la resta. De fet, inclús Alpine se li va situar a l'altura pel que fa a ritme de carrera, havent passat d'un podi a la ciutat estatunidenca l'any 2023 a un 9è lloc que, d'igual manera, va ser tremendament meritori per part de Fernando Alonso després de partir des de la 15a plaça.

Fernando Alonso Aston Martin GP Miami / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, traçant la xicana durant el GP de Miami / Foto: Europa Press

Imola, una data marcada en vermell al calendari

El cas és que, evidentment, l'AMR24 té molt terreny a recuperar. Sense anar més lluny, i recuperant la referència de Miami 2023, els McLaren eren el penúltim cotxe. Ara, amb el seu primer gran paquet de millores introduït ara fa dos caps de setmana, estaven pràcticament a l'altura dels Red Bull. Els cotxes taronja van introduir totes les millores al cotxe de Lando Norris i la meitat al d'Oscar Piastri, però el cap de setmana realment marcat en vermell és el d'Imola.

A l'Emília-Romanya arribaran les primeres grans millores de la majoria d'equips, inclòs Aston Martin. A Miami, l'equip verd va confirmar que "no va haver-hi errades en el simulador", però que el brut asfalt tenia molt poc grip i això els va obligar a canviar la configuració del monoplaça, sacrificant velocitat punta i carregant-lo més aerodinàmicament.

Tom McCullough, jefe de rendimiento de Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden

De cara a l'arribada a Itàlia, Aston Martin espera tornar a la "normalitat" i, tal com un dia es va revelar, tornar a emprendre la missió que hi ha encomanada sobre l'AMR24. En comparació amb la darrera temporada, Alonso ja va confirmar a la Xina que el cotxe era "1,5 segons més ràpid que durant la darrera temporada", però que l'èxit de les altres escuderies seguia tenint-los als retrovisors dels Mercedes, Ferrari, McLaren i Red Bull.

L'esperançadora reflexió de Fernando Alonso

Tot i que l'asturià és el crític més dur quan les coses no funcionen, i ara com ara, accepta que la seva posició aproximada està entre el 7è i el 9è, cal recordar que l'espanyol va explicar que "fa només dos anys la fàbrica d'Aston Martin era gairebé una nau de kàrting i de vegades fins i tot lluitem i superem Ferrari o Mercedes, així que veurem perquè queden 20 carreres, molta per decidir i ens divertirem".