Primer va ser Max Verstappen qui va carregar contra el calendari de la Fórmula 1 2024, però ara s'hi ha sumat Fernando Alonso en unes declaracions facilitades a Motorsport.com en què, més que deixar la sensació del seu descontentament de cara a la quantitat de carreres de la pròxima campanya, s'han tret conclusions molt més precipitades com ho és la de la seva possible retirada.
Fernando Alonso: "Aquest tipus de coses m'esgotaran la bateria"
El cas és que la llegenda espanyola ha reconegut que “pot ser que amb el calendari i amb l'agenda exigent que tinc un dia senti que és el moment (de la retirada). L'any vinent amb un calendari de 24 curses veurem com ens sentim. He vist que Las Vegas és un triplet. Són tres carreres juntes. Aquest tipus de coses m'esgotaran la bateria”, comentava Alonso molt contrariat.
No obstant això, fa unes setmanes, el propi Fernando va vincular el seu moment final en un cockpit al dia en què se sentís lent, explicant que tant a nivell físic com a nivell mental pel que fa a la seva motivació se sent com quan va començar. No obstant això, l'asturià ha repetit davant els micròfons de l'esmentada font un nou episodi de la seva extrema confiança en si mateix, afirmant que, quant a ritme més lent a mesura que compleixi anys, "no crec que arribi aquest moment. Pel que fa a sentir-me lent, tinc una confiança extrema en el meu rendiment", deia sense dubtar.
Fernando Alonso, de nou entre els millors
I és que, a banda que Fernando Alonso sempre ha sigut un autèntic baluard a nivell mental, el '14' ve d'una temporada brillant en què ha aconseguit acabar quart del Mundial amb un cotxe que, de mitjana, ha estat el cinquè més ràpid de la graella. Dit d'una altra manera, ha deixat enrere a la classificació general a cinc pilots que, per cotxe, haurien d'haver quallat millors registres que ell.
A més a més, Aston Martin té encara millors pronòstics de cara al futur, i independentment que durant la pròxima temporada es pugui competir per victòries, per podis o per punts, la gran millora s'espera de cara a la temporada de 2025. L'escuderia britànica està en plena construcció de la seva fàbrica en què, com a punt més destacable, hi tindrà el famós túnel de vent, una eina indispensable per al desenvolupament de l'aerodinàmica de la qual sí que disposen escuderies com McLaren, Mercedes, Ferrari i, naturalment, Red Bull.