La nova temporada de F1 comença d'aquí a poc més de dues setmanes i Aston Martin ja ha revelat l'aparença del nou AMR24. Hi havia expectació màxima cap a la nova livery del monoplaça de Fernando Alonso Lance Stroll, però, sobretot, envers el seu funcionament. De fet, el pilot canadenc va mostrar-se molt satisfet amb el desenvolupament del nou monoplaça pel que fa a l'AMR23, per la qual cosa, i confirmant els bons presagis que hi havia cap al nou cotxe, s'espera que estigui lluitant de nou per podis.

No obstant això, tot i les esperançadores paraules d'un dels seus pilots i que el director tècnic de l'equip, Dan Fallows, hagi considerat que "Red Bull és absolutament assolible", Alonso no ha volgut afegir llenya al foc. L'asturià no ha parlat del rendiment del cotxe. Sap que totes les mirades estan posades en ell i, de moment, en té prou amb tota la rumorologia del seu possible futur cap a Mercedes, cap a Aston Martin, o inclús cap a un altre esport.

Fernando Alonso Aston Martin Brasil / Foto: EFE
Fernando Alonso, a bord del seu Aston Martin durant el Gran Premi de Mèxic / Foto: EFE

La nova temporada promet

I mentre que des d'Aston Martin es veuen més a prop de la lluita, caldrà veure quina és l'evolució de les altres escuderies. Ferrari, segons ha revelat Carlos Sainz durant la presentació del nou SF-24, ha guanyat temps, "o almenys això és el que ens diu el simulador". Mentrestant, Mercedes encara no ha presentat la seva nova arma, però les informacions que hi feien referència durant l'estiu avançaven que la firma de l'estrella seria una de les que més evolucionaria en comparació amb la darrera temporada.

Pel que fa a McLaren, la seva capacitat de desenvolupament durant 2023 és preocupant per a les escuderies contendents al títol, i és que, tot i començar l'any fora dels punts, l'escuderia britànica va situar-se, per trams, com la segona més competitiva. Van arribar a Silverstone 2023 amb una clara aposta en les seves millores i, des d'aleshores, ningú la separava de l'estela de Red Bull. Amb tot, la firma austríaca segueix marcant el ritme a batre. La marca de les begudes energètiques serà l'última a presentar la seva obra, però s'espera que torni a estar un pèl per sobre de la resta, encara que, segons les informacions, no gaudeixin d'un coixí de temps tan còmode.

Verstappen contra las cuerdas Fernando Alonso Zandvoort / Foto: EFE - Remko de Waal
Verstappen contra les cordes davant Fernando Alonso durant el Gran Premi de Zandvoort / Foto: EFE - Remko de Waal

La 33, l'objectiu

Amb un marge suposadament més estret, la 33 torna a ser un tema de debat. De fet, durant la darrera temporada no es va produir pel famós error dels pneumàtics a Mònaco. Aleshores, l'asfalt de Montecarlo requeria els intermedis, però Aston Martin i Fernando Alonso van perdre la victòria per posar els mitjos. Si l'error fa un any va ser estratègic, de segur que per a 2024 hi haurà noves oportunitats.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!