Fernando Alonso s'ha encarregat de confirmar que les sospites eren certes, i ara mateix l'Aston Martin està lluny de ser un cotxe competitiu, capaç de lluitar per estar regularment entre els 10 primers, i, per tant, de puntuar. La realitat és que en aquests moments són la vuitena escuderia del pàdoc de Fórmula 1, per darrere dels quatre gegants, Ferrari, Mercedes, Red Bull Honda i McLaren, i fins i tot també de Williams i d'Alpine.

Ni tan sols un pilot amb el talent i l'experiència de 'Magic' no ha aconseguit maquillar les carències que té l'AMR 25, que no ha tingut les millores que s'esperava, després d'una temporada anterior que ja va ser molt complicada. I l'asturià va patir una barbaritat en la classificació, quedant-se fora en la Q2, i en la cursa, on no va poder acabar, i va ser un dels accidentats. I el nou 'team principal' de la marca britànica, Andy Cowell, ha volgut parlar clar.

Lluny de posar excuses o d'intentar ocultar la realitat, ha confirmat que hi ha un gran marge de millora, i que necessiten treballar durant moltes hores per aconseguir crear un cotxe competitiu. L'objectiu d'aquest any serà minimitzar danys, i l'atenció ja està posada en el proper any, 2026, moment en el qual entrarà una nova normativa on confien a poder donar la sorpresa. En especial, gràcies a l'arribada d'Adrian Newey, l'enginyer amb més reputació del planeta.

Adrian Newey

Alonso sap que l'espera una temporada difícil a nivell personal, on l'objectiu de lluitar per podis o d'aconseguir l'anhelada trenta-tresena victòria és totalment impossible. En el Gran Premi d'Austràlia van quedar clares les limitacions que existeixen, i res no indica que les coses puguin millorar radicalment de cara al següent GP, que se celebrarà aquest mateix cap de setmana, a la Xina, un circuit que tampoc no sembla ser molt favorable, malgrat que el 2024 va arribar a estar en segona posició durant la cursa, i va aconseguir la tercera plaça en la qualy.

Però veient el pas enrere que ha donat Aston Martin, i el pas endavant que han donat la resta d'escuderies, pensar que pugui repetir aquesta gesta és una autèntica utopia.

Les corbes lentes, el punt feble de l'Aston Martin

Almenys, tant Alonso com Lance Stroll i l'equip d'enginyers tenen clar quin és el punt feble del cotxe, i l'aspecte on han de treballar per millorar.

Lance Stroll

Perquè l'Aston Martin pateix molt en les corbes lentes, on arriben a perdre més de tres dècimes amb la resta dels competidors.