La classificació de Fórmula 1 del GP de Las Vegas disputada aquest matí (hora catalana) ha confirmat els pitjors presagis per a Fernando Alonso i Aston Martin. L'escuderia britànica continua en caiguda lliure i, tant el '14' com Lance Stroll, són passatgers d'un cotxe que ara lluita per no quedar en última posició. Alonso, 17è; el canadenc, últim. Cap dels dos ha passat de la Q1 i la previsió per a la carrera d'aquest diumenge (7 h) no és gens esperançadora. La simulació de cursa que marca els ritmes de les 10 escuderies situa la dels verds en la darrera posició, a més d'un segon i mig de les posicions capdavanteres. Tota una barbaritat.
Fernando Alonso assumeix la nova realitat d'Aston Martin
Amb 62 punts i en la 9a posició del Mundial, col·locat com el millor de la resta, darrere del top 4 de fabricants, Fernando Alonso és plenament conscient que no té ni el cotxe ni el ritme per somiar amb els punts. Ja no pensar en un top 5 o en un podi, com va ocórrer en múltiples ocasions la temporada passada. Ara ja és tota una quimera pensar simplement a puntuar.
En declaracions als mitjans després de ser eliminat tot just començar, el pilot de 43 anys no es mossegava la llengua: "Han estat mesos i mesos complicats. Hem sigut poc competitius i ho continuarem sent també a Qatar i Abu Dhabi, ja ho avanço", deia capcot. "I bé, hem de mantenir-nos positius, seguir provant coses per a l'equip i esperar el març, l'any que ve, a estar en millor condició. Cal intentar fer una bona cursa i honorar l'equip per estar el més endavant possible. Si pot ser als punts, tant de bo", ha acabat dient.
Després de l'acomiadament fulgurant de Dan Fallows, el director tècnic de l'escuderia fins fa uns dies, totes les il·lusions estan posades en l'arribada del geni i figura Adrian Newey. A diferència de la temporada passada, aquesta és força decebedora per a Aston Martin, no assolint cap dels objectius imposats a principi d'any. Tot i els contratemps, l'asturià no se sorprèn de la situació: "Avui estem 17è i 20è... més o menys la posició que esperàvem", i ha afegit que "per a nosaltres, la Q1 és la nostra pole i hem d'arriscar-ho tot". Escalar posicions és l'única manera de puntuar en una cursa que es preveu molt complicada pel ritme tan lent de l'escuderia britànica.