L'espectacular inici de temporada de Red Bull en la Fórmula 1 ha generat moltíssims nervis en Mercedes. L'escuderia alemanya, clara dominadora de la competició fins fa dues temporades, no es pot permetre cap altre any sense èxits, per la qual cosa la premsa especialitzada ja especula amb una possibilitat que va guanyant pes, que Mercedes li doni els millors motors a Aston Martin, client seu, abans que fer amb els seus propis cotxes, que està per sota per una pitjor configuració. "Red Bull és en un altre planeta, em recorda a quan nosaltres els ficàvem un segon a tots en el nostre millor moment", va afirmar Toto Wolff, president de Mercedes, després de la carrera de Bahrain.
Mercedes, doncs, prefereix sacrificar el seu cotxe principal, amb el qual ja sap que aquest any no té res a fer, i apostar-ho tot per un sorprenent Aston Martin, i amb Fernando Alonso desencadenat. El gran problema és que el pla de Mercedes xoca frontalment amb la seva gran estrella, Lewis Hamilton, que no vol ni sentir a parlar de tirar la temporada en benefici de Fernando Alonso. La realitat, tanmateix, és que Hamilton va acabar la carrera de Bahrain a 50 segons de Verstappen, una barbaritat impossible d'eliminar aquesta temporada.
Ferrari vol un Hamilton dolgut
Els rumors, de fet, apunten que Lewis Hamilton comença a estar fart de Mercedes. Amb 38 anys no vol continuar esperant un cotxe competitiu que no arriba, per la qual cosa s'estaria plantejant molt seriosament canviar d'equip de cara a la pròxima temporada. Amb les portes de Red Bull tancades, l'opció més viable és Ferrari, que està treballant en un cotxe guanyador per a l'any que ve. A l'escuderia italiana estan cada vegada més convençuts que Carlos Sainz no és un guanyador regular, que el millor seria canviar de pilot per tornar a guanyar un Mundial, un èxit que no es produeix des del 2007, amb Kimi Raikkonen com a pilot estrella.
El pla de Ferrari és substituir Carlos Sainz, si el madrileny continua sense explotar, i donar-li el seu seient a un pilot guanyador i experimentat. I és aquí on apareix la figura de Lewis Hamilton, que tindria davant de si una oportunitat d'or d'engrandir la seva llegenda, ja que podria guanyar el seu 9è Mundial al volant de Ferrari, un fet històric i pràcticament irrepetible.
Aston Martin, amb els peus a terra
Mentrestant, a Aston Martin continuen digerint l'espectacular tercer lloc de Fernando Alonso a Bahrain, un resultat inesperat. "No sabíem on érem, en els tests mai no se sap què fa cada un. Ens centrem en nosaltres mateixos, vam fer els nostres deures. Va ser molt important no posar un peu fora en classificació i en carrera teníem un pla en marxa. No volíem deixar-nos portar per la gent que parava molt aviat, sabíem que teníem l'avantatge de pneumàtics. I volíem donar espectacle avançant en la pista i no fora", ha afirmat Mike Krack, cap d'Aston Martin.
Malgrat el gran resultat, Krack ha volgut rebaixar l'eufòria recordant que Red Bull són a un altre nivell i que Leclerc va haver de retirar-se. "El desavantatge continua sent substancial, no sabem quant més tenia Red Bull. Hem de mantenir els peus a terra. Sabíem que no érem dolents i que tindríem un bon ritme, però no somiàvem amb el podi. Ens centrem en el nostre treball", recorda Krack. El cap d'Aston Martin, a més, s'ha negat a entrar en les paraules de Red Bull, des d'on acusen l'equip britànic d'estar copiant el seu cotxe. "No entrem en guerres de paraules, el deixem allà".