L'inici de la nova temporada de F1 no ha estat una altra cosa que una prolongació de 2023. Red Bull, i, sobretot, Max Verstappen, segueixen estant intractables. Ferrari, per la seva part, parteix un pèl per davant de la resta de perseguidors, sent Mercedes i McLaren les escuderies que per ritme de carrera es troben immediatament per darrere de la italiana.

En aquest sentit, malauradament per a Fernando Alonso, la cinquena força és Aston Martin. L'escuderia britànica, tot i tenir una bona posició de partida en l'asturià, va haver d'acceptar la realitat en veure que tant els McLaren primer, com després Lewis Hamilton, es menjaven un Alonso que tampoc va posar resistència als avançaments rebuts, sabedor que la seva millor aspiració era la 9a posició que va acabar aconseguint.

Oscar Piastri, avançant Fernando Alonso durant el GP de Bahrain de 2024 / Foto: Europa Press

Aston Martin, decebut amb el seu ritme

"No vaig poder estar amb els del davant i cal acceptar que ens falten tres o quatre dècimes de ritme. Hem confirmat que tenim quatre equips al davant, Red Bull, Ferrari, Mercedes i McLaren, com l'any passat a Abu Dhabi i toca millorar", reconeixia l'asturià tot just acabar la primera carrera de la nova campanya.

Tot, a 5 dies que la segona cita de 2024 es presenti a Jeddah, on Fernando Alonso ara fa un any arribava amb moltes més possibilitats que ara. Cal recordar que el '14' va ficar el seu AMR23 en posicions de podi a Bahrain 2023 i va repetir gesta a l'Aràbia Saudita, de nou sent 3r. Durant la darrera temporada, cal recordar que Fernando Alonso va aconseguir acabar 4t en la general gràcies a la seva brillant primera meitat de curs. Aquesta temporada, tret de canvi radical en les pròximes setmanes, Alonso està a anys llum d'encadenar els 6 podis que va sumar en les primeres 8 carreres

Dan Fallows, director tècnic d'Aston Martin / Foto: Europa Press

Si el ritme no millora, no milloraran els registres de l'asturià i, per tant, estarà molt per sota dels Carlos Sainz, Charles Leclerc o Lando Norris, que són els pilots que van quedar 7è, 6è i 5è en el darrer Mundial, a molt pocs punts d'ell. No obstant això, Aston Martin encara es pot consolar amb un fet.

Mercedes i McLaren també esperaven estar per sobre

Deixant a un costat Aston Martin, els grans salts de qualitat els ha fet Ferrari i Red Bull. Per aquesta raó, on també hi ha decepció és a Mercedes i a McLaren, dues escuderies que esperaven estar per sobre de les posicions que el darrer dissabte van assolir: 5è i 7è i 6è i 8è, respectivament.