L'inici de campanya de Fernando Alonso al volant de l'AMR23 d'Aston Martin no ha deixat indiferent ningú. Si bé per tots són conegudes les grans qualitats del pilot asturià, ningú no s'esperava que pogués collir quatre podis en les cinc curses que s'han disputat fins ara. El d'Oviedo aquest any està mantenint un idil·li amb el podi i ha protagonitzat una de les millors arrencades de la seva carrera, despertant la il·lusió entre tots els seus aficionats que esperen amb ànsies la, ja tan famosa, victòria 33.
Ni a la mateixa marca, presidida per Lawrence Stroll, s'esperaven aquests resultats de manera tan immediata. Així doncs, veient el rendiment del monoplaça i d'Alonso, les expectatives han crescut i ja no es conformen només amb un tercer lloc. A Aston Martin en volen més, i estan convençuts de poder aconseguir-ho. La cancel·lació del Gran Premi d'Emília-Romagna, on es tenia previst que molts equips introduïssin millores, ha canviat els plans de les escuderies i ha convertit el Gran Premi d'Espanya en una data més clau que de costum. No obstant això, al box anglès continuaran amb el pla establert i aniran introduint millores tal com vagin arribant.
Aston Martin prepara una revolució...
Segons informava el pódcast Fórmula Scmidt, Aston Martin tenia previst introduir millores a terra i als pontons del seu monoplaça. "Fa uns dies es va informar que Aston Martin va assolir una nova evolució dels seus pontons perquè el seu AMR23 tingués menys resistència aerodinàmica i més velocitat punta, la falta de la qual ha estat una de les grans carències del cotxe de Fernando Alonso en aquest començament de temporada. Per això Fernando Alonso i Aston Martin es va veure amb possibilitats de guanyar a Mònaco i Barcelona, circuits lents i revirats, en els quals el cotxe d'Aston Martin pot potenciar la gran càrrega aerodinàmica que genera," es va dir a l'esmentat mitjà.
La intenció era introduir-los a Imola. No obstant això, abans de la cancel·lació del Gran Premi a Itàlia, els de Silverstone es van fer enrere, per a decepció de Fernando Alonso, que va subratllar que "a partir d'Imola hi pot haver un canvi en l'ordre de la graella, segons les millores que cadascú posi." D'aquesta manera, va deixar caure que si les evolucions de l'AMR23 són correctes, pot lluitar per la victòria.
... que es veurà en el GP del Canadà
Ara, després de l'aturada obligada, totes les mirades semblaven estar posades a Barcelona, una data que sol ser clau per presentar les millores. Abans, però, arribarà Mònaco, la peculiaritat del qual fa que no sigui el circuit idoni per poder implantar unes millores, a causa de la lentitud del circuit i a l'estretor d'aquest, la qual cosa augmenta el risc d'accident i de trencar les peces noves.
Tanmateix, la gran revolució d'Aston Martin haurà d'esperar una mica més. Tal com va informar Antonio Lobato, la data assenyalada al calendari on la marca verda introduirà el seu primer gran paquet de millores, serà el 18 de juny en el Gran Premi del Canadà. "No hi haurà grans evolucions, el gran canvi l'esperen per al Canadà. Alonso, amb Aston Martin, té un idil·li amb el podi, però en vol més. En condicions normals sembla poc factible que retalli la distància amb Red Bull, però poden fer un salt important", va admetre Lobato.
Així doncs, el monoplaça no canviarà ni a Barcelona, on Alonso va aconseguir la seva última victòria, ni a Mònaco. Serà el Canadà el testimoni del desenvolupament de l'AMR23 que tindrà aquests nous pontons i el nou terra, a més d'una innovació sorpresa que no ha estat revelada i que l'escuderia manté com a alt secret. Sigui com fos, la 33 és a prop. I Max Verstappen i Checho Pérez ja tremolen davant d'aquesta possibilitat.