Fernando Alonso ha viscut un cap de setmana per oblidar a Austràlia. El pilot asturià ja va començar malament, comprovant que l'Aston Martin cada vegada és menys competitiu, havent-se de conformar amb sortir des de la 10a posició. "Hem tingut un cotxe bastant crític tot el cap de setmana, no ha estat el gran premi més còmode", va afirmar Alonso després de la classificació. I el colofó ha arribat en la cursa, en la qual l'asturià ha passat d'una de meritòria 6a posició a la 8a, en rebre una sanció de 20 segon per una acció amb Rusell.
A l'altre costat de la moneada hi ha hagut Carlos Sainz, que després de firmar d'una classificació, en la qual va aconseguir el segon millor temps, ha completat la fita en superar Max Verstappen, per emportar-se una victòria espectacular. Tot això ha anat acompanyat de declaracions de Red Bull en les quals no neguen que Sainz és a l'agenda com a possible substitut de Checo Pérez.
Audi, la via que pot salvar Fernando Alonso
La situació està portant al límit Fernando Alonso, que enveja a Carlos Sainz. Amb les portes de Ferrari, Mercedes i McLaren tancades, el gran objectiu d'Alonso és el d'aterrar en Red Bull, per disposar d'un cotxe competitiu que li permeti tornar a guanyar carreres. L'explosió de Sainz, doncs, el posa en problemes, ja que sembla que el madrileny interessa més a Red Bull que l'asturià, un moviment que deixaria a Fernando Alonso en fora de joc, sense volant per poder ser competitiu.
L'únic escenari que podria afavorir Fernando Alonso és la insistència d'Audi a fitxar Carlos Sainz per al 2026, la qual cosa enviaria al madrileny una temporada a Sauber, la plaça del qual passarà en mans d'Audi el 2026. Si Carlos Sainz opta per aquesta opció, Red Bull es quedaria sense substitut per a Txec Pérez, reobrint-li per a porta Fernando Alonso.
Fernando Alonso, molest per la sanció a Austràlia
Fernando Alonso s'ha mostrat molt descontent amb la sanció de 20 segons rebuts a Austràlia per un incident amb Rusell, una penalització que l'ha fet perdre 2 posicions. "Volia maximitzar la meva velocitat de sortida del revolt 6 per defensar-me d'ell. És el que faria qualsevol pilot de carreres, i no em va semblar perillós. És decebedor rebre una penalització dels comissaris per córrer d'una manera dura però justa. I estic poc sorprès per una penalització al final de cursa sobre com hem d'abordar les corbes o com hem de conduir cotxes de curses", ha afirmat Alonso a Dazn.
Rusell, de fet, tampoc no s'ha quedat pel moviment d'Alonso, que en frenar més del compte ha provocat la seva sortida de pista. "Me n'he anat fora, i això és cosa meva. Però era mig segon per darrere de Fernando cent metres abans del revolt i de sobte se'm va apropar extremadament ràpid, era a sobre de la seva caixa de canvis. No sé si tenia un problema o no. No l'acusaré de res fins que vegi més dades".