Dades, dades i més dades. Aquest és, any rere any, el resum de la primera sessió d'entrenaments als tests de Bahrain. Aquest 2025 no ha estat una excepció, però molt menys per a un Aston Martin que rodava per primer cop amb un cotxe radicalment nou. Així ho va revelar el propi Fernando Alonso, que assegurava fa uns dies que, en l'AMR25, l'escuderia britànica ha canviat el 95% de l'aerodinàmica.
En aquest context, si la jornada a Sakhir s'anava a limitar a la recollida de dades, la primera tanda de Fernando Alonso més encara. De fet, el pilot asturià ha estat encapçalant durant bona part del matí la taula de temps, però, evidentment, no es tracten de resultats representatius. A banda de la influència d'actors que es desconeixen com la càrrega de combustible o la intenció cada escuderia en les tandes dels seus pilots, ni la temperatura de pista ha estat constant durant tota la sessió ni els principals cocos de la graella han rodat en les primeres tres hores de Fórmula 1 de l'any. Finalment, Alonso ha deixat el seu crono en la setena posició (+0.446), sent Andrea Kimi Antonelli qui ha acabat liderant la primera entrega de tests de l'any.
L'aleró davanter flexiu, el principal centre de mirades de l'Aston Martin
Fernando Alonso ha estat el pilot que menys ha rodat amb 46 voltes. Constants canvis de reglatges i un problema al cockpit haurien estat el causant d'aquest fet, però, tot i això, l'asturià ha establert certes bases sobre les quals es pot desenvolupar l'optimisme.
Primerament, perquè quan el crono de la sessió matutina ha arribat a zero, el segon sector més ràpid ha estat el seu. En segon lloc, perquè ha baixat en 1.511 segons el seu millor temps durant el primer dia de tests de 2024. Tot, mentre l'aleró davanter flexiu del seu Aston Martin es convertia en el centre de les mirades dels seguidors del pilot espanyol.
En aquest cas, posant el focus en l'anterior vídeo, és fàcil apreciar com, en el moment de la frenada, els flaps de l'ala davantera de l'AMR25 s'obren per afavorir la resistència a l'aire i així facilitar la reducció de velocitat. Amb tot, cal recordar que la FIA va restringir els barems de moviment d'aquest mecanisme per evitar que se sobreexplotés aquest recurs aerodinàmic.
Les tandes llargues d'aquest dijous donaran més pistes
Ara com ara, independentment dels resultats a la taula de temps, les sensacions a Aston Martin són positives. Sigui com sigui, i com passa cada temporada, no hi haurà més pistes fins que es puguin comparar les tandes llargues entre escuderies. En aquest context, però, si els compostos utilitzats no són els mateixos i les càrregues de combustible entre monoplaces també varien, no es podran establir comparacions objectives. Sigui com sigui, amb la sessió de dimecres tarda sent el torn per a Lance Stroll, Fernando Alonso tornarà a obrir la jornada de treball per a Aston Martin demà dijous.
De cara a Austràlia, s'espera que la foto dels més ràpids no canviï gaire, però cal recordar que Aston Martin parteix d'un nou model de cotxe amb el qual, en cas de partir des d'un bon ritme, vaticinen força marge de millora. Per tant, si res falla, seria qüestió de temps que Aston Martin torni a poder competir per posicions privilegiades mentre que el cervell de l'escuderia treballa a Silverstone en el cotxe de 2026.