Aston Martin ha començat el campionat de Fórmula 1 de forma inesperada. En les primeres curses l'asturià sempre va trepitjar podi i, lluny de ser una casualitat, Fernando Alonso sempre s'ha mantingut en les posicions davanteres de la graella, demostrant que l'equip verd ha efectuat un gran treball per millorar el monoplaça. La temporada anterior l'escuderia britànica va ser sisena en el mundial de constructors, aquest any, sembla que lluitaran fins al final amb Mercedes per aconseguir guanyar 'la lliga dels mortals', una vegada se sap que Red Bull, pràcticament, no té rival.

Fernando Alonso ha estat una alenada d'aire fresc, va sorprendre en la seva decisió de recalar a l'equip de Silverstone, però, aquesta vegada, les promeses de Lawrence Stroll respecte al seu projecte, han estat complertes. I, una vegada s'ha vist que l'AMR23 és un monoplaça potent i fiable, a Aston Martin en volen més. No s'esperaven tan bons resultats d'una forma tan immediata, però, arribats a aquest punt, i veient el gran rendiment d'Alonso al volant del cotxe, des de la marca verda somien tornar a superar a Mercedes i, per què no?, assaltar el tron de Red Bull.

Fernando Alonso, Max Verstappen i Lewis Hamilton al podi del GP de Canadà / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Les millores d'Aston Martin funcionen

I els mecànics i enginyers d'Aston Martin continuen treballant perquè aquest objectiu pugui complir-se. El gran deu de la marca britànica ha estat la velocitat punta del seu monoplaça. Per aquesta mateixa raó, tots, o gairebé tots, els esforços per millorar el cotxe han anat dirigits a la velocitat.

L'equip va implementar un paquet de millores per al Gran Premi del Canadà que va deixar unes grans sensacions. Fernando Alonso va tornar a igualar el seu millor resultat de la temporada, una segona posició, i va aconseguir retallar la gran diferència que Verstappen li treia en els anteriors grans premis. Ara, queda continuar amb la posada al punt en el Gran Premi d'Àustria que es disputarà diumenge.

Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press

Des de l'equip d'enginyers es mostren optimistes amb les evolucions, "hem vist que les últimes millores semblen funcionar. Millorem en corbes d'alta velocitat, encara que no n'hi havia gaires al Canadà, i estem desitjant veure això perquè allà tindrem la força real de Red Bull i veurem millor on som", va explicar el cap d'equip, Mike Krack.

Objectiu: millorar el DRS

Per la seva part, Tom McCullough, enginyer en cap de pista, es va mostrar molt content amb els resultats obtinguts al Canadà: "Vam recollir en els Lliures 2 totes les dades que volíem i estem molt contents amb aquestes dades. Busquem una càrrega aerodinàmica més eficient", abans d'afegir que "ha estat una àrea de treball per a nosaltres, tractar de millorar l'eficiència del DRS. Si ja es veuen els efectes? Sí".

Fernando Alonso i Lance Stroll s'abracen / Foto: Europa Press

Podent millorar el DRS i la velocitat punta de l'AMR23, i sense descuidar les altres virtuts del monoplaça, la idea d'Aston Martin és tornar a aconseguir la segona posició en el mundial de constructors que els va arrabassar Mercedes en el Gran Premi de Barcelona. Per a això, Lance Stroll haurà de posar-se les piles i començar a sumar com el seu company, perquè el treball dels tècnics, està fet.