Aston Martin fa setmanes que amaga amb tornar a ser competitiu, però aquest darrer cap de setmana, al GP dels Estats Units, va ser la gota que va fer vessar el got. En ser cap de setmana a esprint, ni l'escuderia britànica ni ningú va tenir més d'una hora d'entrenaments lliures. Mercedes i Ferrari ho van pagar car amb les sancions a Lewis Hamilton i Charles Leclerc per l'excés de degradació del plank del seu monoplaça, però Aston Martin, que va anar a millor des del desastre de qualy del divendres, no va trobar fins diumenge la configuració adequada del seu AMR23.

Tant Fernando Alonso com Lance Stroll rodaven en zona de punts quan l'escuderia britànica va detectar danys en el monoplaça de l'asturià, veient-se obligada a retirar-lo. En aquest sentit, sumant les dues places que haguessin guanyat després de les desqualificacions de Hamilton i Leclerc, haguessin sortit amb un bon botí de punts tot i partir des del pit lane. No obstant això, aquest cop no per falta de competitivitat en carrera, sinó per mala sort, Aston Martin segueix enfonsant-se.

Fernando Alonso, pilot d'Aston Martin / Foto: EFE

Primer Mercedes, després Ferrari i ara McLaren

Primerament, va ser Mercedes qui amenaçava amb avançar al Mundial de Constructors. Ho va fer just quan Aston Martin queia en picat i, aleshores, Ferrari va depassar-lo com un llampec i McLaren, d'estar a 149 punts per sota, va acabar de retallar aquesta distància fins a posar-se 6 per sobre després del diumenge d'Austin.

Lando Norris i Oscar Piastri van començar la temporada molt fluixos, però des de Silverstone s'han canviat els papers amb Aston Martin i ara són els cotxes verds els qui estan molt per darrere dels taronja. En aquest sentit, no es pot amagar el fracàs en el Mundial de Pilots. Evidentment, cap culpa té Fernando Alonso, que fins a aquest darrer diumenge, no havia abandonat en tota la temporada.

No obstant això, si caçar el subcampionat de Checo Pérez ja semblava una quimera, el tercer lloc, propietat de Hamilton a 18 punts, ja sembla haver-se escapat. Sigui com sigui, aquí no acaba tot, ja que Carlos Sainz s'apropa perillosament i ja està a 12 punts de Fernando. Lando Norris, per darrere seu, està a 24 de l'asturià, però en vista del ritme dels McLaren i de l'estat de forma de l'anglès, la seva arribada sembla imminent. I ja, per acabar-ho d'adobar, Leclerc ve a 32 punts, una distància considerable, però molt perillosa en vista que Aston Martin segueix sense estar.

Fernando Alonso, a bord de l'AMR23 sota la nit del Qatar / Foto: Europa Press

Fernando Alonso, d'optar al subcampionat a témer caure al 7è lloc

A hores d'ara, si Aston Martin no torna ja a puntuar bé, Fernando Alonso és un caramel pels Sainz, Norris i Leclerc que té com a perseguidors. Per aquesta raó, la sensació d'optar al subcampionat a passar a témer caure al 7è lloc en qüestió de poques setmanes es pot catalogar com a autèntic fracàs després d'una primera meitat de temporada absolutament brillant.